مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

دادستان کل کشور: هرگونه اظهار نظر در مورد حادثه طبس ممنوع است

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم مهادی آزاد در حاشیه جلسه بررسی آخرین تحولات حادثه معدن زغال سنگ طبس که با حضور استاندار در بخشداری خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: بلافاصله بعد از طبس. حادثه معدن زغال سنگ رخ داد، این حادثه از رئیس دیوان عالی کشور و دادستان عمومی منطقه خواستیم تا یک بازپرس خصوصی تعیین کنند و اقدامات قضایی را انجام دهند

وی گفت: بازپرس خصوصی اسناد را جمع آوری می کند و قسمت هایی را که نیاز به نظر کارشناسی دارد ارجاع می دهد بنابراین باید منتظر نتیجه و نظر قضایی بازپرس باشیم.

دادستان کل کشور تصریح کرد: تا آن زمان هیچکس اجازه اظهار نظر ندارد، زیرا تجربه این کار را نداریم و بازپرس بر اساس نظر کارشناسان نظر قضایی می دهد.

مسئله معدن تاپاس باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد

وی افزود: بر تسریع در رسیدگی دقیق به پرونده معدن طبس تاکید کردیم و همچنین با پیگیری مدیران اجرایی و قضایی برای حمایت از خانواده متوفیان و مصدومان نیز اقداماتی انجام شده است.

مهدی آزاد گفت: بخشی از مبلغ پرداخت شده است و وی قول داد بخشی دیگر را نیز به زودی و قبل از صدور رای نهایی از سوی بیمه پرداخت کند.

وی با بیان اینکه مبلغ 200 میلیون تومان به صورت رایگان به حساب دبیرخانه قضایی واریز و بخشی از آن به خانواده ها واریز شده است، بیان کرد: بخشی از این مبلغ نیاز به طی مراحل قانونی دارد تا طرف مورد نظر مشخص شود. منتقل شده است. باید پرداخت شود.

دادستان کل کشور گفت: رئیس کل دادگستری برای تعیین مستمری این افراد و پرداخت غرامت به متوفیان و مصدومان قبل از صدور حکم پیگیری کرد.

وی افزود: ساعت 24 همان شب که از ماجرا مطلع شدیم، رئیس کل دادگستری، دادستان مرکز استان و سایر مسئولان در محل حضور داشتند و مدیریت خوبی از جهات مختلف انجام شد.

مهدی آزاد با اشاره به همکاری مردم در مقابله با این حادثه گفت: از تمامی مسئولان و ادارات ذیربط که برای نجات زندانیان و بازیابی جان باختگان تلاش کردند تشکر می کنیم.

جواد زوانت استاندار خراسان جنوبی در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلات معادن زغال سنگ تپاس نبود مکانیزاسیون است، خاطرنشان کرد: مطالبات صاحبان معادن زغال سنگ باید به موقع و به صورت کلان پرداخت شود. مقادیر شرکت ها تا این معادن با مشکل مالی مواجه نشوند

معادن سنتی زغال سنگ در تاپاس باید مکانیزه شوند

احمد آریاور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز پایش در تونل های معادن زغال سنگ را در پیشگیری و کاهش حوادث موثر توصیف کرد و گفت: سنسورها و مانیتورها در فضای مکانیکی قابل اجرا هستند، بنابراین نیاز به مکانیکی وجود دارد. شیرهایی که به معادن سنتی زغال سنگ تبدیل شده اند.

غلامرضا اشرفی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در این جلسه گفت: بازرسان ما از معدن تپاس بازدید کردند اما مواردی که باعث حادثه شد در گزارش بازرسی قید نشد.

حقوق متوفی تا 22 مهریه پرداخت می شود

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی همچنین اضافه کرد: اظهار نظر نهایی در مورد حادثه معدن تاپاس با دستگاه قضایی است و درخواست داریم هیچ سازمان و نهادی در این مورد اظهار نظر نکند تا اینکه با کمک تیم های کارشناسی به نتیجه برسیم. .

عبدالله با اشاره به اینکه برای متوفیان 12 جهیزیه احکام بازنشستگی تهیه می شود و لیست برای ارزیابی به تامین اجتماعی در تهران ارسال می شود، گفت: در صورت تکمیل پرونده ها، حقوق متوفیان به میزان 22 جهیزیه پرداخت می شود.

منبع: تسنیم

تبلیغات بنری