مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

خاندوزی: مالیات اصناف ۶ درصد است

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از ایسنا، احسان خاندوزی در جلسه عمومی امروز شورای اسلامی و روند حمایت از تولید، اشتغال پایدار و رشد تولید ملی، پس از استماع نظرات اعضای شورای اسلامی شهر گفت: که برخی و بزرگان به نکاتی اشاره کردند که حتماً به آنها توجه خواهم کرد. کمیسیون ویژه جهش تولید در مجلس گذشته شاهکاری در صدور پروانه کسب و در قانون تامین مالی ارائه کرد. در بحث تسهیلات اشتغالزایی سال های 1401 و 1402 دیدیم که با کمی تاخیر اجرا شد زیرا منابع پرداختی این تسهیلات به تبصره 14 بودجه یعنی منابع حمایتی هدفمند مرتبط است. اما با وجود این طی دو سال گذشته در مجموع 67 هزار میلیارد تومان تسهیلات با قیمت ترجیحی به کارآفرینان اعطا شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان سال 70 هزار میلیارد تومان دیگر به این مبلغ اضافه می شود. تا سال 1400 سالانه 2000 میلیارد تومان به تسهیلات اشتغال زایی اختصاص می یافت که عموماً بی انصافی است. درخواست من این است که در بودجه سال آینده منابع تسهیلات اشتغال زایی از منابع هدفمند حمایتی جدا شده و به آنها مرتبط نباشد. به غیر از 65 کمک بلاعوض در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در این دو سال، 120 هزار میلیارد تومان از محل منابع قرض الحسنه و 17 فقره کمک بلاعوض از محل تسهیلات پایدار روستایی برای ایجاد فرصت های شغلی پرداخت شد. تمرکز ما در سال جاری این بود که ایجاد سیستم مانیتورینگ در اولویت سخت افزار باشد تا نظارت آنلاین در فرآیند تخصیص تسهیلات انجام شود.

وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: هفته گذشته وزارت جهاد کشاورزی سامانه خود را آماده کرد و هفته آینده سایر نهادها نیز این کار را انجام خواهند داد. اما در بحث اعتبارات خرد که در ماه های گذشته به تعویق افتاده است، باید بگویم که سیاست های مربوط به انقباض نقدینگی که منجر به کاهش تسهیلات بانکی شده است، اگر به سمت آن سوق داده نشود، محصول را خفه می کند. تولید

خاندوزی تصریح کرد: اما امسال نیز پرداخت تسهیلات تبصره 18 مصوب شد تا تسهیلات تبصره 18 از کنترل ترازنامه بانک ها خارج شود. بانک ها دیگر نمی توانند به هر دلیلی از پرداخت تسهیلات اشتغال زایی خودداری کنند. در مورد مالیات ها واقعیت این است که مالیات پرداختی صنعتگران و شرکت ها با وجود اینکه 20 تا 25 درصد به اقتصاد کشور کمک می کنند، سهم آنها از کل مالیات پرداختی 6 درصد است یعنی 94 درصد مالیات پرداخت می شود. از طریق سایر بخش ها

وی بیان کرد: کارمند دولت به طور متوسط ​​سالانه 15 میلیون تومان مالیات پرداخت می کند که کمتر از دو گروه صنفی است. متوسط ​​مالیات سالانه پزشکان و دندانپزشکان 30 تا 35 میلیون تومان و متوسط ​​مالیات پرداختی غرفه داران 30 میلیون تومان است.

وی ادامه داد: مالیات پرداختی دفاتر اتحادیه به طور متوسط ​​سالانه 14.5 میلیون تومان، مالیات پرداختی بنگاه های معاملات ملکی 10.5 میلیون تومان و مالیات پرداختی رستوران ها به طور متوسط ​​10 میلیون تومان است. از سوی دیگر نرخ مالیات کشور هر 15 سال یکبار تغییر می کرد، اما در دولت سیزدهم نرخ مالیات از 25 به 20 درصد و سپس از 20 به 18 درصد برای دو سال متوالی افزایش یافت.

وزیر اقتصاد و امور دارایی افزود: اما در خصوص تعطیلی کارخانجات یکی از نمایندگان اشاره کرد که این امر یک دستور شهید بزرگ است که همه کارخانجات باید به تولید خود ادامه دهند و ما باید از هر شرایطی مطلع شویم. تا بتوان آن را به شکلی خاص دنبال کرد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا