مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

حماس ۲ شرط برای تکمیل مذاکرات آتش‌بس در غزه تعیین کرد

تبلیغات بنری

به گزارش یستاایمن شانا، رئیس روابط ملی جنبش حماس در لبنان در این خصوص گفت: رهبری حماس هیچ سودی در مذاکرات تبادل اسرا قبل از آتش بس کامل و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه نمی بیند.

به گزارش سایت شبکه روسی «الیوم»، شانا گفت: هرگونه توافقی باید با آتش بس کامل و فوری و خروج نیروهای اسرائیلی از غزه آغاز شود و تا زمانی که این دو شرط محقق نشود، حرفی برای گفتن ندارد. تبادل زندانیان معامله

وی به ادعای مقامات رژیم صهیونیستی مبنی بر کاهش توان مقاومت اشاره کرد و تاکید کرد: بگذارید همچنان معتقد باشند که مقاومت ضعیف است اما هنوز جبهه های زیادی وجود دارد که می تواند به دشمن درس عبرت بدهد.

شانا همچنین اشاره کرد که حماس برای آتش بس آماده است، اما به دلیل موضع بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مذاکرات به نتیجه نرسید.

در ماه‌های گذشته، میانجی‌های قطری و مصری به دنبال پر کردن شکاف و دستیابی به توافق بودند، اما با توجه به شکاف بزرگ بین دو طرف (حماس و رژیم صهیونیستی) به‌ویژه با اصرار اشغالگران بر ادامه جنگ پس از توافق، مخالفت مقاومت با این ایده کامل بود و این اتفاق نیفتاد. در ماه می گذشته، جنبش حماس با پیشنهاد میانجی مصری موافقت کرد و آن را به صراحت اعلام کرد، اما دولت اشغالگر به ریاست بنیامین نتانیاهو این پیشنهاد را رد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری