مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

حضور پرشور و گسترده مردم در انتخابات و انتخاب مطلوب آینده بهتری را برای کشور رقم می‌زند فردی را که اهداف انقلاب اسلامی را بهتر محقق می‌سازد برگزینیم

تبلیغات بنری

مرکز رسانه قوه قضائیه، حجت الاسلام والمسلمین محسنی آجی و مسئولان ارشد دستگاه قضایی امروز پنجشنبه (31 خرداد) در آستانه هفته قوه قضائیه با آرمان های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. ، با حضور در حرم امام خمینی (رضوان الله علیه).

رئیس قوه قضائیه و مقامات ارشد قضایی با قرائت فاتحه یاد و خاطره امام راحل (رضی الله عنه) را گرامی داشتند.

رئیس قوه قضائیه: امام خمینی (ره) با گستاخی مراجعین برخورد می کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی آجی در ادامه سخنان خود ضمن برشمردن صفات و خصلت های والای فردی و معنوی و غزوه های امام خمینی (ره) گفت: امام بزرگوار ما نوری در ظلمات و نورانی بود. چراغی در دوران جاهلیت امروزی و پرتوی از نور که او را هدایت کرد، از مرزهای ایران فراتر رفت و در همه جای دنیا سایه افکنده است، امروز هم جانشین صالح، ولی فقیه، در همین مسیر حرکت می کند و ما می توانیم این را با نامه و پیامی ببینید که دلهای پاک را جذب می کند و در جایی که مستکبران به آن فکر نمی کنند، تحول ایجاد می کند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت مردم و نقش آن ها در نظام فکری امام راحل گفت: در کلام و رفتار امام خمینی (ره) دو عنصر عمده ظهور کرد: «اسلام عزیز. » و «مردم»؛ امام بزرگوار ما افراد متدین را بالاترین قدرت می دانستند و خدمت به این مردم را بالاترین افتخار می دانستند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امام با اتکال به خدا و ارزش‌های دینی و اعتماد به روحانیت انقلابی را ساختند که تا به امروز در حال پیشرفت است و در مقابل جنگ تحمیلی، حصر اقتصادی و ترفندهای شرکت‌های تبلیغاتی. و هیچ تعجبی برانگیخت.

دستورات قاطع امام به کارگزاران عدالت و دغدغه مردم
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت و اهمیت جهت گیری نسبت به مردم در نزد امام خمینی (ره) گفت: امام بزرگوار ما خدمت صادقانه و خالصانه به مردم را یک اصل دانستند و تاکید کردند. تسلیم به مردم فراموش نکرده‌ایم که امام راحل در خصوص لزوم توجه کامل به مردم و انکار و جلوگیری از وجود هرگونه تبعیض چه دستورات قاطعی را به همه نهادها، مناصب و افراد صاحب منصب و مسئولیت صادر کردند. امام بزرگوار ما هیچ گونه کینه ای از هیچ عاملی نسبت به مردم را برنمی تافت و در این زمینه عامل مورد نظر را مقصر می دانست.

قاضی در تشریح موضع مردم در قبال انقلاب اسلامی گفت: امام راحل تاکید کردند که ما انقلاب را انجام دادیم تا مردم عزت خود را داشته باشند و آنها را از زیر بار ظلم نجات دهند نه اینکه خدای ناکرده باعث سرکوب رفتار ما شوند. . . ائمه هرگز نپذیرفته اند که یک نفر مورد آزار و اذیت قرار گیرد، مخصوصاً در نهادهایی مانند دستگاه قضایی که وظیفه اصلی آنها رفع جفا است.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: امروز عرصه انتخابات و تئاتر آن نماد حضور، مشارکت و بیان نقش برجسته مردم است. ; حضور پرشور، هدفمند و گسترده مردم در انتخابات و انتخاب مثبت آنان، آینده بهتری را برای کشور رقم خواهد زد. اما اگر خدای ناکرده غفلت کنیم، کشور، امنیت و توسعه همه جانبه آن آسیب می بیند و دشمن فرار می کند. مسلم است که حضور گسترده و هدفمند ما در انتخابات، چشم انداز را تغییر داده و منافع مثبت بسیاری را برای کشور به همراه خواهد داشت.


رئیس قوه قضاییه به وظایف و مسئولیت های برگزارکنندگان انتخابات و دستگاه های مسئول در این زمینه اشاره کرد و گفت: باید بسترها و بسترهای حضور پرشور مردم در انتخابات فراهم شود. امیدواریم همه در انتخابات شرکت کنیم و فردی را انتخاب کنیم که به بهترین نحو به اهداف انقلاب اسلامی دست یابد. مسلم است که برخی از مشکلات کشور در حد نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و همانطور که همه نامزدهای انتخابات به اتفاق آرا می گویند با بهره گیری از ظرفیت های بالای کشور و با وحدت بیان می توان بر این مشکلات فائق آمد. ، همکاری و دلسوزی. .

رئیس قوه قضائیه در پایان سخنان خود ضمن تشریح برخی از مسئولیت های سنگینی که بر دوش قوه قضائیه گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: امروز بار سنگینی بر دوش همکاران ما در قوه قضائیه است. مسئولان قطبه و کارکنان قضایی با تمام اخلاص، تلاش و روحیه جهادی در راستای رفع خصومت ها و نارضایتی ها و تحقق عدالت حرکت می کنند. البته مشکلات و سختی های زیادی وجود دارد و ممکن است نتوانیم به آنچه می خواهیم به طور کامل برسیم. اما یقیناً به سمتی می‌رویم که اگر بی‌عدالتی رخ دهد و دامنه عدالت گسترش یابد، موضوع را جدی بگیریم.

پیش از سخنان رئیس قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین «سید حسن خمینی» مسئول مسجد امام علیه السلام گفت: در حوزه قضایی توجه به «ظاهر». از مردم» ضروری است. وی گفت: در دستگاه قضایی، تعهد و توجه به ظواهر، مردم صرف نظر از پیشینه، گذشته و نیت خود، «عدالت» را در نظر و ذهن جامعه شیرین و قابل پیش بینی می کنند.

وی حضور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را بسیار مهم توصیف کرد و به مشکلات اقتصادی و برخی نقایص و شکاف های فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: راه حل مسائل اقتصادی و سایر مشکلات کشور چیست اقتدار ملی و حضور همه جانبه مردم در انتخابات؟ طبیعتاً، دولتی که با حمایت ضعیف رأی دهندگان ظهور می کند، یا نمی تواند مشکلات را حل کند یا راه بسیار پرهزینه تری را در پیش خواهد گرفت.

حرم مطهر خمین افزود: اهمیت مشارکت گسترده و همه جانبه مردم در انتخابات بسیار مهمتر از این است که در نهایت چه کسی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول چهار دهه گذشته هر لحظه که مردم حضور پررنگ داشتند توانستیم بر مشکلات فائق آییم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آجی نیز پس از حضور در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در آستانه سالروز شهادت مظلومانه به همراه اعضای شورای عالی قضایی از محسنی آجی عیادت کرد. آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام امت مؤمنان (رضوان الله تعالی علیه) در سوره 72 با حضور حضرت زهرا (سلام الله علیها) قبور این شهدا را پوشانده و به قرائت اللّه پرداختند. فاتحه برای روح شهدا. آنان با خون انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و از خداوند متعال برای ایشان مقام و منزلت والایی خواستار شدند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا