مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

حاشیه سازی دوباره یک اقلیت در شورای شهر تهران همراهی با عناصر بدنام اصلاحات، عقلانیت انقلابی است؟

تبلیغات بنری

گروه سیاسی یستا: این روزها برخی اعضای شورای شهر که سابقه مخالفت با شهردار تهران را دارند، بار دیگر درگیر حاشیه سازی در فضای رسانه ای علیه مدیریت شهری تهران شده اند. طبیعتا این گروه سابقه حاشیه نشینی در صحن شورای شهر را دارد اما به نظر می رسد عدم حمایت اکثریت اعضا باعث شده بار دیگر در رسانه ها حاشیه ساز شوند.

به نظر می رسد انتقاد کلی که این افراد به شهردار تهران وارد می کنند این است که وی به وعده های خود عمل نمی کند. در حالی که برنامه دکتر زاکانی هوشمندسازی شهر، برق رسانی به تهران، توسعه خطوط مترو، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، ساخت بزرگراه های شهید بروجردی، ششترا و یادگار امام، ساخت تونل شهید میتوسلیان و مشارکت شهروندان در پروژه های شهری است. .. هر کدام به ثمر نشسته است یا در حال انجام است.

در این راستا راه اندازی سامانه شهرزاده و ادغام کلیه خدمات شهری بر اساس طایفه، جایگاه و طبقه شهروندان تهرانی نقطه عطفی در هوشمند بخشیدن به شهر تهران است. از سوی دیگر ورود تاکسی های برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران در راستای برقی شدن تهران با هدف کاهش آلودگی هوا از دیگر برنامه های اعلام شده توسط دکتر زاکانی بود که هم اکنون در سطح شهر در حال خدمت رسانی به تهرانی ها است.

پروژه های عمرانی اعلام شده قبلی توسط شهردار تهران یا در حال حاضر تکمیل شده و یا همانطور که در بالا ذکر شد در حال اجرا هستند. در همین راستا سال گذشته شهردار تهران فاز اول بزرگراه شهید بروجردی را افتتاح و از آغاز فاز دوم این پروژه علاوه بر تکمیل بزرگراه امام جاده منتهی به آزادگان و همچنین ساخت خبر داد. از بزرگراه بزرگراه شهید شوشتری در حال ساخت است. پروژه دیگری که دکتر زاکانی اعلام کرد، احداث تونل شهید میتوسلیان با هدف اتصال بزرگراه شهید صیاد شیرازی به آزادگان است که هم اکنون در حال ساخت است. طبیعی است که ساخت پروژه های عظیم عمرانی در شهر بزرگی مانند تهران یکی دو سال زمان نمی برد و صبر و حوصله بیشتری از شهروندان می طلبد.

به گفته رئیس شورای شهر، اتوبوس های برقی به زودی وارد تهران می شود و بر اساس اظهارات محسن هرمزی، معاون حمل و نقل و ترافیک تهران، 110 اتوبوس برقی به زودی بارگیری می شود. این در حالی است که نزدیک به 800 اتوبوس جدید گازوئیلی و گازوئیلی به ناوگان اتوبوسرانی تهران اضافه شده است. در مقابل، تمام خطوط مترو باقی مانده در این مدت در حال ساخت بودند و طبیعتا چندین سال طول می کشید تا به بهره برداری برسد.

اما مهمترین دستاورد دکتر زاکانی در این سه سال نجات شهرداری تهران از بدهی های هنگفت بانکی و کسب درآمد بی سابقه برای این سازمان بود تا جایی که شهرداری تهران را از بانک بدهکار به یک بانک مولد و پویا تبدیل کرد. و بانک مستقل یک سازمان برای ایجاد درآمد به آن وابسته است.

با ویژگی های فوق، ادعای عمل نکردن برخی تندروهای شورای شهر به هیچ یک از وعده های شهردار تهران جای تعجب دارد.

باید از این اقلیت در شورای شهر تهران پرسید که چرا می خواهند خود را در جبهه انقلاب طرد کنند و حامیان جبهه انقلاب را نادیده بگیرند؟ آیا بیداری و همسویی خواسته یا ناخواسته با اصلاح طلبان منتظر شکست شورا و شهرداری ناراضی از موفقیت های به دست آمده یا در مراحل پایانی عقلانیت انقلابی است؟

تنها یک سال از عمر شورای شهر ششم باقی مانده است، اما رعایت ارکان اصلاحات بدنام در افکار عمومی باقی خواهد ماند و ملاک انتخاب های آتی مردم خواهد بود.

بیشتر بخوانید:
پشت صحنه حمله تعدادی از اعضای شورای شهر به شهردار تهران

حمله به جای قدردانی؛ شک به جای پرسش و پاسخ
عضو شورای شهر تهران یا «دادزین» / چه چیزی آخریان را عصبانی می کند؟
نارضایتی از نتیجه انتخابات ربطی به مسائل شهری ندارد

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا