مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

جنگ مورایس و نویدکیا برای اولین جام

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، تیم های میس رفسنجان و سپاهان در دیدار رفت فینال جام حذفی فوتبال ایران از ساعت 17:45 امروز (پنجشنبه 10 خرداد 1403) در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. فدراسیون فوتبال به دلیل کمک داور ویدیویی (VAR) ورزشگاه را از ورزشگاه سردار آزادگان قزوین به ورزشگاه آزادی تغییر داد.

سپاهان بیست و سومین دوره لیگ را با بازیکنان بزرگی آغاز کرد. اما پس از پایان قرارداد، او نتوانست به سمت قهرمانی لیگ حرکت کند. مورائس در دومین سال کاری خود به هیچ دستاوردی نرسیده و این دیدار مهمترین فرصت او برای کسب عنوان قهرمانی در ایران و ثبت رکوردهایش است. طلایی ها در نیمه نهایی 2-1 سیرجان را شکست دادند و در واقع توانستند میلاوان را حذف کنند. هادی محمدی و میلاد زکی پور به دلیل محرومیت نمی توانند سپاهان را همراهی کنند. وضعیت برایان دابو نیز به دلیل مصدومیت نامشخص است.

اما میس رفسنجان شاهد دو فصل متفاوت در لیگ بیست و سوم بود. آنها نیم فصل اول را با سکوتی الهام بخش آغاز کردند و هیچ حاشیه ای نداشتند. بعد از بازی مس رفسنجان و پرسپولیس در نیم فصل، برخی از بازیکنان نارنجی پوش با یکدیگر درگیر شدند اما در نیمه دوم با حضور محرم ناودکیا فضا متفاوت شد و این باعث شد تیم نتایج خوبی بگیرد و شخصیت متفاوتی را در زمین نشان دهد.

شاگردان رفسنجانی در جام حذفی از سد پکان، تراکتورسازی و آلومینیوم گذشتند تا برای سپاهان در فینال ردپایی به جا بگذارند. محرم نویدکیا به عنوان بازیکن و مربی به همراه جلال الدین علیمحمدی، سجاد شهبازاده و حسن جعفری سابقه همکاری با سپاهان را داشتند. حامد لک به دلیل محرومیت در مرحله نیمه نهایی جام حذفی حضور نداشت و جای خود را به داود نوشی صوفیانی داد. این دروازه بان با درخشش در ضربات پنالتی توانست به فینال راه یابد.

میس رفسنجان حتی در صورت قهرمانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به دلیل نداشتن مجوز حرفه ای اجازه حضور در رقابت های سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا را ندارد. با این حال، شاگردان نویدکیا از اضافه کردن یک جام به جام قهرمانی خود هیجان زده هستند. میس در صورت پیروزی، اولین عنوان خود را در بالاترین سطح فوتبال کشور کسب خواهد کرد.

دوشیزه رفسنجان و سپاهان تا کنون 5 بار به مصاف یکدیگر رفته اند که طالبوشان با دو پیروزی دست برتر را داشته و دوشیزه رفسنجان نیز یک بار موفق شده رقیب خود اصفهان را شکست دهد. دیدارهای آنها دو بار با تساوی به پایان رسید. آخرین دیدار دو تیم در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری در دور دوم لیگ برتر برگزار شد که در آن به تساوی یک بر یک دست یافتند. شاگردان موریس در اولین دوره لیگ برتر با نتیجه 4 بر صفر شاگردان الهامی را شکست دادند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا