مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

جلسه شورای امنیت درباره انفجار‌های لبنان برگزار می‌شود

تبلیغات بنری

برای گزارش دادن یستا; سفیر اسلوونی در سازمان ملل و رئیس شورای امنیت در ماه سپتامبر، این شورا روز جمعه در مورد موضوع انفجار پیجرها در لبنان جلسه ای برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسینی «معان»، همچنین اعلام شد که کردهای الجزایر خواستار برگزاری این نشست به نمایندگی از کشورهای عربی شده اند.

پیش از این نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت ترقی در امور لبنان از وزیر امور خارجه این کشور خواسته بود پس از دو موج انفجار در لبنان، شکایتی را به شورای امنیت ارائه کند.

فراس العبید وزیر بهداشت لبنان پیشتر از کشته شدن 32 نفر و مجروح شدن هزاران لبنانی بر اثر انفجار پیجر در دو روز گذشته خبر داده بود.

وی خاطرنشان کرد: در جریان این جنایات تروریستی که لبنان در دو روز گذشته شاهد آن بود، شاهد انسجام و هماهنگی زیادی بین مردم بودیم.

از سوی دیگر، خطوط هوایی لبنان در هشداری از تمامی شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه رفیق حریری بیروت خواست از ورود هرگونه دستگاه پیجر یا واکی تاکی جلوگیری کرده و تا اطلاع ثانوی آن را به داخل هواپیما حمل کنند، در غیر این صورت این دستگاه ها بسته خواهند شد. . آنها بلافاصله توسط ماموران امنیتی فرودگاه خارج و مصادره خواهند شد.

منابع خبری شامگاه چهارشنبه از وقوع انفجارهای جدیدی در حومه جنوبی بیروت و دیگر مناطق لبنان مشابه عملیات رژیم صهیونیستی در روز سه شنبه در این کشور خبر دادند.

حزب الله لبنان پیشتر اعلام کرده بود که با وجود اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی به حمایت از مردم و مقاومت در غزه ادامه می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

تبلیغات بنری