مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

جشن طلاق یا عادی‌سازی یک فروپاشی

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از جام جم، مراسم طلاق، مراسمی برای اعلام ختم ازدواج و بازگشت مجدد به تجرد است. این مراسم به روش های مختلف برگزار می شود و در آن کیک های طلاق، تابوت حلقه ازدواج و حلقه های طلاق بریده یا شکسته وجود دارد که متاسفانه تعداد این جشن ها در جامعه ما مدام در حال افزایش است.

حدیث غفاری خلیق، دکترای روانشناسی، مشاور و مدرس دانشگاه در گفت و گو با جام جم گفت: طلاق به معنای پایان قانونی ازدواج و جدایی همسران از یکدیگر است نوعی عزاداری است که برخی از زوجین در دنیای مدرن مراسمی را برای اعلام ختم این عهد و اطلاع دوستان و آشنایان برگزار می کنند.

شاید استفاده از کلمه جشن در مراسم طلاق نوعی تناقض باشد، زیرا هیچ جشنی برای هیچ مرگی برگزار نمی شود. اگر عقد صحیح باشد و به طلاق منتهی شود، جشنی برگزار نشود، بلکه عزا اعلام شود و زن و مرد یا لااقل یک طرف قبول کنند».

هدف از جشن طلاق

اهداف این جشن بسیار متفاوت است. دکتر غفاری خلیق می گوید: «بعضی از افراد با برگزاری این جشن و به یاد آوردن چیزهای خوب برای یکدیگر علیرغم جدایی و درخواست از دوستان و خانواده برای حمایت از آنها در هنگام جدایی، به کاهش انگ اطرافیان خود کمک می کنند.

یکی دیگر از اهداف برگزاری این مراسم اعلام رسمی جدایی و اطلاع رسانی به شبکه اجتماعی فرد است که می تواند در ایجاد ارتباطات جدید کمک کننده باشد. از یک سو با افزایش روزافزون طلاق در جوامع مختلف، عادی سازی این رویداد و ارائه آن به عنوان یک رویداد انتقالی در زندگی فرد و تسریع در سازگاری افراد پس از آن، می تواند به ادغام سریعتر فرد در جامعه کمک کند. بازگشت به چرخه اقتصادی امروزه یکی از اهداف مهم جوامع صنعتی است.

این روانپزشک می افزاید: گاهی ابراز خوشحالی بیش از حد یا گفتن اینکه آسیبی ندیده است، نشان دهنده عصبانیت عمیق زیاد طرف مقابل است و یا اینکه فرد احساس می کند باید خود را قوی نشان دهد و نگران نقاط ضعف و ضعف دیگر است. زخم های روانی و دیدن او از نظر عاطفی و گاهی نیاز به جلب توجه و درخواست کمک به این صورت است که چرا باید این مسائل را بررسی کرد و اینکه آیا این واکنش ها درست است یا نادرست باید بررسی شود مورد بررسی قرار گرفت.

رونق کسب و کار مجازی

بخشی از تبلیغ و ترویج مراسم طلاق توسط موسسات و مراکز برگزار کننده این جشن ها انجام می شود تا کسب و کارهای مرتبط با آن ها نیز رونق بگیرد. با کمک اینترنت و شبکه های اجتماعی، جشن هایی از این دست بسیار محبوب شده اند و سود زیادی برای کسب و کار به ارمغان آورده اند و این مراکز مجازی هستند که بدشان نمی آید بادکنک جشن طلاق را به باد دهند.

در حال حاضر این مراسم در هر طبقه اجتماعی و در هر گروهی می تواند برگزار شود. شرق و غرب جهان

شاید شروع ماجرای این مهمانی با گردهمایی هایی بود که دوستان و آشنایان برای ابراز همدردی و دلجویی از غریبه ها ترتیب داده بودند، اما به مرور زمان تبدیل به یک مهمانی و گاهی جشن خصوصی شد. ورود این مراسم به کشورمان نوعی تقلید از فرهنگ های بیگانه است و نیازمند توجه و بررسی است.

راه حل مقابله با جشن طلاق

متاسفانه آموزش های عملی و اولیه برای تشکیل خانواده و ازدواج سالم در کشور ما کم است.

دکتر علی اصغر شاملو به این مهم اشاره می‌کند و می‌گوید: با توجه به دسترسی مردم به اطلاعات در دنیای امروز، نمی‌توان از ورود این مراسم به فرهنگ ما جلوگیری کرد و معمولا روش‌های قهری یا ایجاد موانع قانونی برای جلوگیری از گرفتن این مراسم بسیار بی‌اثر است. محل.” نوع حزب وجود ندارد.”

این روانشناس معتقد است ایجاد فرآیند صحیح و ایجاد آگاهی برای انتخاب همسر و تشکیل خانواده، رفع موانع ازدواج خوب برای جوانان و فرهنگ سازی غنی تر در برابر فرهنگ های وارداتی می تواند مفید باشد.

اگر نتیجه جشن های طلاق عادی شدن جدایی باشد، می توانند تلاش افراد را برای ساختن و اصلاح مشکلات در زندگی مشترک کاهش دهند. برای جلوگیری از ورود یا گسترش فرهنگ بیگانه و ناهمگون، باید ریشه ها را درمان کرد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا