مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

جزئیات مقررات صدور معافیت تحصیلی پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; بنیاد وظیفه عمومی الفرجه در اطلاعیه ای اعلام کرد: با توجه به تاخیر در اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری پذیرش در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، شرایط، کنترل ها و کنترل های صدور معافیت تحصیلی را شفاف سازی کرده است.

غیر مشمولانی که در سال 1402 هجری شمسی دیپلم خود را اخذ کرده و در نیمسال اول سال 1403 (مهر) در دانشگاه یا مرکز آموزش عالی پذیرفته شده و شروع به تحصیل کرده اند از معافیت تحصیلی برخوردار خواهند شد.

داوطلبانی که واجد شرایط انتخاب رشته با شرکت در آزمون سراسری هستند و در نیمسال دوم 1403 (بهمن) در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی پذیرفته شده اند، می توانند از اول آبان ماه از طریق سامانه سخا اقدام کنند. sakha.epolice.ir یا دفاتر خدمات الکترونیک (پلیس +10) برای ثبت درخواست معافیت تحصیلی.

پذیرفته شدگان نیمسال دوم سال تحصیلی با غیبت بدون غیبت در ماه های آبان و آذر می توانند با ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مبنی بر تمدید مهلت برای معافیت تحصیلی نیمسال دوم اقدام کنند. پذیرش آنها در دانشگاه ها تا اول مارس.

این دسته از افرادی که هنوز درخواست اعزام به خدمت را ثبت نکرده اند می توانند از اول آبان ماه نسبت به معافیت تحصیلی اقدام کنند و پس از ثبت توجیه غیبت یا توجیه عدم ترخیص از طریق دفاتر پلیس +10 بهره مند شوند. از معافیت تحصیلی

توجیه غیبت اعضای عدم شرکت در اعزام به تاریخ 17/6/1303 (پایگاه خدمات شهریور) و غیرحضور در واحد و همچنین دارندگان کارت اعزام مهر به شرط اینکه در اعزام به خدمت در آزمون سراسری شرکت کرده و رشته خود را انتخاب کرده و منتظر اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باشید، این امر برای بهره مندی از معافیت تحصیلی نیمسال اول (مهرماه) سال جاری است. 1403 ق). بلامانع است.

در این اطلاعیه آمده است: برای کسب اطلاعات بیشتر، ذینفعان و خانواده‌های آنان می‌توانند از آخرین اخبار مربوطه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان و یا کانال سازمان در برنامه‌های پیام‌رسان داخلی (سروش، ایتا و روبیکا) مطلع شوند.

منبع: تسنیم

تبلیغات بنری