مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

جان باختن ۱۱ زائر ایرانی در عربستان

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در بازدید بازرسی از روند ارائه خدمات پزشکی در عربستان سعودی گفت: در دانشکده های پزشکی و کلینیک های تخصصی وابسته به جمعیت هلال احمر کشور. کادر درمانی به بیش از 11 هزار زائر ایرانی خدمات رسانی کرده است.

وی افزود: کادر پزشکی و تیم های واکنش سریع زائران ایرانی را برای انجام کار، کمک به زائران رامت جمارات و ارائه خدمات به آنان همراهی کردند.

کولیوند گفت: تاکنون 11 زائر ایرانی جان خود را از دست داده اند و 26 زائر در حال مداوا در بیمارستان های عربستان داریم اما در مجموع وضعیت سلامت زائران ایرانی در ایام حج خوب و مناسب است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت سلامت زائران مساعد است و نیروهای جمعیت هلال احمر در کنار زائران عزیز حضور دارند، تصریح کرد: همچنین در دومین روز از رمی جمرات تیم های پزشکی و واکنش سریع حج و ویزیت های پزشکی در این روز حضور داشتند. مسیر زائران

در روز دوازدهم ذی الحجه نیز همین خدمات و پشتیبانی توسط مرکز پزشکی حج و حجاج به زائران رمی جمرات و خروج آنان از منا انجام می شود.

رئیس جمعیت هلال احمر به همکاری بیمارستان های کشور میزبان و همکاری در تامین تجهیزات پزشکی بسیار خوب از جمله بالگرد در عرفات اشاره کرد و گفت: 26 زائر ایرانی در حال ورود به بیمارستان های عربستان در مکه مکرمه هستند که در سلامت کامل به سر می برند. .

کولیوند با اشاره به اینکه مرکز پزشکی حج و حج تلاش زیادی کرد و برنامه ریزی دقیقی برای امور زائران داشت، گفت: با توجه به ارتباط و تعامل جمعیت هلال احمر در کشورمان، وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر. کشور میزبان، کار به خوبی انجام شد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا