مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

جامعه نخبگانی استان مرکزی اندر خم چالش تکمیل راه دسترسی!

تبلیغات بنری



اسنا/مرکزی نزدیک به هفت سال از افتتاح پردیس پارک علم و فناوری مرکزی در پنج کیلومتری شهر اراک می گذرد اما پس از این همه سال مرکز علم و فناوری استان مرکزی که محل اجتماع نخبگان، اندیشمندان، دانشمندان و دانش آموزان است. شرکت‌های مستقر دیگر زیرساخت‌هایی مانند راه دسترسی مناسب، آنتن دهی، تلفن همراه و ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی را ندارند و به نظر می‌رسد این مشکلات تا اطلاع ثانوی ادامه داشته باشد.

مهرداد ابراهیمی، رئیس یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری منطقه مرکزی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: تمامی مدیران این شهر و استان حداقل یک بار برای عکسبرداری از این پارک بازدید کرده اند. اما هیچ توجهی به مسائل و مشکلات پارک ندارند. به همین دلیل وقتی سرمایه گذاران به پارک می آیند و این وضعیت را می بینند از استان فرار می کنند.

وی با بیان اینکه پارک های علم و فناوری بهترین و نماد دانش و فناوری در استان ها هستند، گفت: چندین سال پیش راه دسترسی به پارک که محل علم و فناوری و اشتغال نخبگان و نخبگان است. دانش‌آموزان برای مسئولان شهری و استانی مهم نبود.

فقط غلتک وجود دارد!

ابراهیمی افزود: در این سال ها از یک تونل خاکی به عنوان راه رسیدن به پارک استفاده می شود. بسیاری از خانم ها این مسیر را طی می کنند و اگر برایشان اتفاقی بیفتد، چه کسی پاسخگو است؟

وی با اشاره به اینکه آسفالت این تونل خاکی سال ها به تعویق افتاد، گفت: آیا آسفالت جاده کوتاه به این درجه سخت است؟ برای مدت طولانی به صورت نمادین سوله، لودر و غلتک در این جاده قرار دادند، اما کاری نکردند. هر کی از تهران یا استان های دیگه میاد پارک یا شرکت های دانشی به حال ما میخنده.

جامعه نخبگان در مرکز استان اندرخم، چالش تکمیل جاده دسترسی!

سرگیجه خطرناک

ابراهیمی تصریح کرد: اگر از این تونل خاکی برای رسیدن به پارک استفاده نمی کنید باید از دوربرگردانی که چندین کیلومتر جلوتر از شماست استفاده کنید که دقیقاً در پیچ است و خطرات زیادی در بر دارد که جان نخبگان استانداری را به خطر می اندازد. در خطر است. در مورد این دوربرگردان هم برای بررسی و تغییر محل دوربرگردان نیامده اند.

جامعه نخبگان در مرکز استان اندرخم، چالش تکمیل جاده دسترسی!

وی با اشاره به سایر مشکلات زیرساختی پارک علم و فناوری افزود: یک مشکل دیگر وجود دارد و آن این است که اتوبوس های یک شرکت تا دانشگاه آزاد که بعد از پارک قرار دارد سرویس می دهند اما در پارک توقف نمی کنند. همچنین مشکل آنتن دهی و اینترنت همراه در پارک وجود دارد و هیچ اقدامی برای رفع این مشکل انجام نشده است.

برای پیگیری این مشکلات و اینکه مدیریت پارک چه اقداماتی در این زمینه انجام داده است با رئیس پارک علم و فناوری منطقه مرکزی تماس گرفتیم.

جامعه نخبگان استان مرکزی در چالش راه دسترسی گیر کرده است!

محمدعلی دستان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پیگیری های زیادی از اداره کل راه و شهرسازی در استانداری برای آسفالت راه دسترسی به پارک انجام داده ایم اما می گویند پول نداریم و اعتبار.”

وی با بیان اینکه نخبگان و مسئولان شرکت های دانش بنیان به دلیل نبود راه دسترسی مناسب با چالش و زیان مواجه شدند، گفت: همه جا اولویت را به نخبگان جامعه می دهند اما استانداری راه دسترسی مناسبی را به آنها نداد.

در این ماجرا آمده بود: اگر هم اکنون روند آسفالت انجام نشود چون به زودی وارد زمستان می شویم دیگر انجام نمی شود و لازم است مدیران استانداری در این زمینه اقدامات عاجل انجام دهند.

همانطور که رئیس پارک علم و فناوری منطقه مرکزی در خصوص مشکل حمل و نقل گفت: اتوبوس های یک شرکت به سمت دانشگاه آزاد که در دو کیلومتری ما قرار دارد می روند اما متاسفانه در پارک علم و فناوری توقف نمی کنند. برای اختصاص اتوبوس از همین شرکت به پارک با مسئولان شهرداری اراک صحبت هایی داشتیم، اما آنها فقط سرویس مینی بوس را به ما ارائه کردند که اصلا جوابگو نیست و فقط یک بار صبح و یک بار عصر حرکت می کند. .

در ادامه پیگیری ها با رئیس اداره راه های اصلی اداره کل راه و شهرسازی منطقه مرکزی در خصوص علت عدم آسفالت تونل دسترسی به پارک علم و فناوری تماس گرفتیم.

پیگیری قیر قرضی

مهدی طاهری در این خصوص گفت: پیگیر قیر یارانه ای و اعطای وام از سازمان راهداری برای روسازی این تونل هستیم.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت تونل و عملیات اساسی به پایان رسیده است، گفت: رمپ های ورودی و خروجی از سمت اراک و خمین آماده شده است و مشکلی از نظر تردد در جاده خاکی تونل وجود ندارد و فقط وجود دارد. بدون آسفالت

طاهری با اشاره به دلایل کمبود آسفالت تصریح کرد: ابتدا باید پایه و زیرسازی که تکمیل شده تایید شود و سپس تاسیسات جانبی مانند فیبر نوری و لوله های آب جابجا شود. در این راستا مکاتبات اداری انجام شده و منتظر همکاری نهادهای متولی هستیم.

جامعه نخبگان در مرکز استان اندرخم، چالش تکمیل جاده دسترسی!

وی با تاکید بر اینکه از نظر اجرا، تامین مالی و زمان بندی از این روند عقب نمانده ایم، گفت: هفت میلیارد تومان کار انجام شده توسط پیمانکار داریم و در صورت تایید بخشی از اعتبارنامه باید به پیمانکار پرداخت کنیم. . این هفت میلیارد برای ادامه فعالیت باید به تایید سازمان تنظیم مقررات برسد.

اعتبار 1403 مورد انتظار است و اعلام نشده است

التحری با بیان اینکه اعتبارات 1402 این پروژه جذب می شود، افزود: برای ادامه کار و آسفالت ریزی باید در سال مالی 1403 اعتباری برای تکمیل پروژه تخصیص داده شود.

وی با تاکید بر اینکه برای اینکه بتوانیم روند آسفالت ریزی را انجام دهیم باید اعتبار داشته باشیم، گفت: متأسفانه تونل پارک علم و فناوری جزو دارایی های 1403 نیست و اعتباری در استانداری یا شهرستان تخصیص داده نشده است. برای این موضوع اما تاکنون جلساتی با استاندار اراک داشته ایم تا مشکل اعتبارات ملی حل شود، هنوز چیزی به ما اعلام نشده است، اما شاید برای این موضوع اعتباری اختصاص دهند.

پارک خارج از محدوده شهر است

به گزارش اسنا، با محمدحسین صدوند، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک درباره عدم استقرار یک ایستگاه اتوبوس شهری در پارک علم و فناوری گفت وگو کردیم مرزها شهر است و وظیفه ما در شهرداری نیست که به پارک خدمات بدهیم.

صدوند افزود: در سطح شهر کمبود اتوبوس داریم و نمی توانیم اتوبوسی را به پارک اختصاص دهیم. اگر تعداد اتوبوس ها بیش از نیاز مردم شهر باشد و قانون اجازه دهد خارج از محدوده شهری تردد کنیم، قطعا این کار را خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با این حال برای همکاری با پارک، یک مینی بوس در حومه شهر به پارک علم و فناوری اختصاص داده ایم که به صورت روزانه خدمات رسانی می شود.

سدهوند در پاسخ به اینکه چرا اتوبوس های عازم دانشگاه آزاد در مسیر حرکت خود در پارک علم و فناوری توقف نکردند، گفت: اتوبوس های دانشگاه آزاد متعلق به بخش خصوصی است نه ما.

متأسفانه با توجه به گفته های مسئولان و گفته های مطرح شده درباره قیر قرضی، اعتبار غیرمترقبه، تایید اعتبار پیمانکاران، تایید دستگاه های نظارتی و … مشخص نیست این مشکلات چه زمانی برطرف می شود.

مشکلات ساده ای از جمله عدم آسفالت تونل چند صد متری و چند ساله و عدم اختصاص وسایل حمل و نقل عمومی برای جابجایی نخبگان علم و فناوری در استانداری، برای استانداری که به عنوان فرمانداری شناخته می شود. مهد روشنفکران و صنعت مطلقاً بی ارزش است.

در تمامی استان ها حتی کمتر توسعه یافته ترین استان ها پارک های علم و فناوری با سرعت بسیار بالایی در حال پیشرفت و توسعه هستند، در حالی که پارک علم و فناوری استان مرکزی سال هاست درگیر مسائل جزئی مانند آسفالت و تک اتوبوس است.

جامعه نخبگان در مرکز استان اندرخم، چالش تکمیل جاده دسترسی!

ایجاد پارک علم و فناوری در خارج از محدوده شهر به خودی خود یک مشکل و سؤال است و اگر مسئولان استانی به هر دلیلی مجبور به ساخت این مجموعه در خارج از محدوده شهر شوند باید به فکر بهترین زیرساخت ها و خدمات برای آن باشند. گام اول به خصوص اینکه تمامی نخبگان و دانش آموزانی که به این پارک رفت و آمد می کنند وسیله نقلیه شخصی ندارند و اتفاقاً حداقل در سال های اول فعالیت خود از پایه مالی چندان مناسبی برخوردار نیستند. آنها نمی توانند هر روز هزینه های گزافی را خرج کنند و به پارک بیایند و این ممکن است مانع بزرگی برای حضور و استفاده جوانان نخبه و نوجوان در این مجموعه و بهره مندی و تاثیرگذاری آنها از فضا باشد. کارآفرینی و فعالیت های دانش بنیان.

مجروح شدن یا از دست دادن هر جوانی در هر نقطه از استانداری و کشور ضرر است، اما وقتی پای نخبگان به میان می‌آید آسیب‌های متعددی به استانداری و کشور وارد می‌شود و این موضوع به‌طور خاص متوجه مستاصلین می‌شود. این امر در مورد عدم علاقه آنها به مشکلاتشان نیز صدق می کند که ممکن است آنها را به مهاجرت از استان وادار کند و دوباره باعث خسارات مادی و معنوی زیادی شود.

باید دید مسئولان در استانداری تا چه اندازه به شعارهایی که در حوزه حمایت از اقدامات شناختی به راه انداخته اند پایبند و باور دارند.

انتهای پیام/

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا