مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ثبت رکورد تاریخی قیمت مسکن در آمریکا

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از ایسنا، میانگین قیمت مسکن در ایالات متحده آمریکا در ماه می برای یازدهمین ماه متوالی با 5.8 درصد افزایش نسبت به سال گذشته به 419 هزار و 300 دلار رسید که بالاترین نرخ ثبت شده تاکنون است.

لارنس یون، اقتصاددان ارشد انجمن ملی مشاوران املاک در بیانیه ای گفت: قیمت خانه که به بالاترین حد خود رسیده است، شکاف بیشتری بین صاحبان خانه و خریداران بالقوه برای اولین بار ایجاد می کند و خریداران برای اولین بار از مالکیت مدت دار سود می برند.

مقرون به صرفه بودن مسکن همچنان ناچیز است و علاوه بر افزایش قیمت مسکن، نرخ وام مسکن نیز بالاتر از دهه منتهی به سال 2022 است.

این وضعیت ممکن است تا حدودی در سال جاری بهبود یابد، زیرا انتظار می رود فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره از بالاترین سطح خود در 23 سال گذشته کند، اما مقامات فدرال رزرو تنها یک بار در سال جاری کاهش نرخ بهره را اعلام کردند و دوران نرخ بهره به پایان رسیده است. خیلی کم. اقتصاددانان انتظار ندارند متوسط ​​نرخ بهره وام مسکن در سال 2024 به زیر 6 درصد کاهش یابد.

نتایج تحقیقات اخیر Zillow نشان می دهد که برای اینکه یک خانواده با درآمد متوسط ​​قادر به پرداخت وام مسکن ماهانه برای یک خانه معمولی در ایالات متحده باشد، باید بیش از 127000 دلار برای پیش پرداخت پس انداز کند که تقریباً دو برابر حقوق است. یک کارگر متوسط ​​آمریکایی

مجله بیزینس گزارش داد که خریداران بالقوه در حال حاضر با بازار سختی روبرو هستند، اما به نظر نمی رسد که این مانع از خرید خانه شود. فروش خانه‌های دارای مالکیت قبلی در ایالات متحده از پایین‌ترین سطح خود در دهه‌های اخیر افزایش یافته است و در ماه مه تنها 0.7 درصد از نرخ سالانه 4.11 میلیون فصلی کاهش یافته است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا