مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

توصیه‌های رئیس ستاد مرکزی اربعین به زائران

تبلیغات بنری
به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از مهر، هر ساله در ایام اربعین میلیون ها نفر از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران به عراق و عتبات عالیات می روند و حماسه ای عظیم و فراموش نشدنی خلق می کنند که دشمنان را از دست داده است. رنگ از این حماسه شگفت انگیز استفاده کنید.

امسال نیز دشمنان برنامه های مختلفی برای ترساندن اربعین دارند که در این راستا با آقای مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاون امنیت داخلی کشور گفت و گو کردیم.

نگرانی دشمنان از اربعین حسینی افزایش یافت
آقای مجید میراحمدی در ابتدای این سخنرانی تاکید کرد: حماسه جهانی اربعین حسینی که با گذشت زمان جهانی شد، امسال دشمنان اسلام را به وحشت انداخت و نگران کرد .

زائران باید فقط به ستاد اربعین مراجعه کنند
وی افزود: از این حیث، نقشه دشمن تضعیف مشارکت در این حماسه بزرگ از طریق ارعاب است، لذا زائران محترم ابتدا باید منبع اطلاع رسانی را فقط ستاد مرکزی اربعین قرار دهند و ثانیاً دوستانی که سخنانشان به گونه ای است که منعکس شده است. در این خبر باید به نقشه گسترش و ارعاب دشمن توجه کرد و باعث ایجاد ترس و دلهره بی مورد در بین کسانی که مایل به زیارت اربعین حسینی هستند، قرار نگرفت.

دشمنان از چه مسائلی برای ترساندن مردم استفاده می کنند؟
رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: گرمازدگی، ترس از تب دنگی و یا خطر داعش و اقدامات تروریستی از جمله مواردی است که دشمنان به پایگاه خبری اطلاع رسانی کرده اند و درصدد ایجاد رعب و وحشت هستند در حالی که وجود ندارد. دلیل ترس در هر یک از آنها است و همه آنها تحت کنترل و مدیریت ما، دوستان و مقامات عراقی هستند.

وی افزود: تب دنگی جای نگرانی ندارد و کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین اقدامات لازم را برای کنترل ورود شهروندان انجام داده و نگرانی وجود ندارد.

میراحمدی تاکید کرد: با توجه به دمای هوا، توجه و رعایت دستورات و توصیه های ستاد مرکزی و مدیریت سفر توسط زائرین محترم نیز امری است که قابل کنترل نیست و جای نگرانی ندارد.

در مسیر پیاده روی اربعین در عراق، استراحتگاه و سایر نیازها پیش بینی شده است

وی افزود: در شهرهای کربلا، نجف، الکاظمین و سامرا به میزان لازم استراحت، اسکان و سایر نیازها تامین شد اما این امر نیازمند همکاری زائران است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: اگر بگوییم توقف و اقامت در کربلا یک روز و حداکثر دو روز است تا همه زائرین بتوانند مکان های مناسبی را تهیه کنند.

میرا احمدی تأیید کرد: اقامت طولانی‌تر برای زائران دیگر در کربلای معلی جای یک میلیون زائر دارد، بنابراین بیست صفر را به سه دوره زائر تقسیم کنید، همین اتفاق در سال گذشته برای زائران رخ نداد بودن. مشکل زائران با توجه به گرمای هوا.

زائران در شب و ساعات خنک به پیاده روی بروند
وی افزود: از دهم صفر به بعد که موکب های عراقی در مسیر نجف به کربلا فعال هستند، زائرین عزیزی که قصد پیاده روی دارند باید در شب و در ساعات سرد حرکت کنند.

میرا احمدی تایید کرد: بنابراین موکب های موقت عراقی به سازه های دائمی برای ایجاد مکان های مناسب برای استراحت در برابر گرما تبدیل می شوند و سال به سال وضعیت بهتر می شود. موکب های ایرانی نیز تمهیدات لازم را انجام داده اند اما در تمامی موارد نیازمند همراهی زائران عزیز هستند.

وی افزود: در خصوص تب دنگی قابل ذکر است که این بیماری از انسان به انسان منتقل نمی شود.

میراحمدی تاکید کرد: در خصوص تهدیدات تروریستی، شرایط سخت و نگران کننده ای در عراق باقی مانده است، حتی زمانی که عراق مهد داعش بود، اربعین حسینی تحت امنیت لازم بازداشت بود، اما اکنون که داعش و تروریست ها در عراق پاکسازی شده اند. ارتش و سازمان ها در عراق هستند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا