مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

توافق‌نامه انتقال گاز روسیه به ایران امضا شد

تبلیغات بنری

به گزارش سایت «یستا»، جواد اوجی وزیر نفت در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به تفاهم نامه انتقال گاز از روسیه به ایران، گفت: امروز اتفاق بزرگ و خوبی برای کشور رخ داد رئیسی. در مذاکرات و دیدارهای متعددی که وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تهران و مسکو داشت، موضوع انتقال گاز روسیه به ایران را پیگیری کردند.

وی افزود: در سه ماهه گذشته همکاران ما در شرکت ملی گاز این مذاکرات را با شرکت گازپروم روسیه انجام دادند و خوشبختانه امروز با حضور سرپرست و رئیس هیئت مدیره شرکت گازپروم روسیه آقای هاشم». الکسی میلر، مدیرعامل گازپروم، شاهد بودیم که تفاهم نامه انتقال گاز روسیه به ایران توسط شرکت ملی گاز ایران و گازپروم روسیه امضا شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه ایران و روسیه بیش از 60 درصد ذخایر گازی جهان را در اختیار دارند و این گام بزرگی است که امروز به دست آمده است، تصریح کرد: بدون شک این موضوع تحولات خوبی در تراز انرژی در منطقه ایجاد خواهد کرد، در حالی که ایران با زیرساخت ها و خطوط انتقال گاز، دقیقاً آماده دریافت این میزان گاز خواهد بود.

اوجی با تاکید بر اینکه چارچوب اصلی بحث انتقال گاز از روسیه از مدت ها قبل توسط کارشناسان مورد بررسی قرار گرفته و خواست رئیس جمهور شهید نیز بوده است، گفت: در مدت کوتاهی تمایل وجود دارد که این تفاهم نامه به قرارداد تبدیل شود. و این یک رویداد بزرگ برای ایران و برای حاکمان روسیه خواهد بود.

وی افزود: این توافق گام بعدی توافقنامه سال گذشته شرکت ملی نفت ایران و شرکت گازپروم روسیه است که حاکی از آن است که قراردادها به سمت اجرایی شدن پیش می رود و با این توافق سهم تجارت ایران جهش می کند و باعث تغییر می شود. در روابط بین الملل توازن به عبارت دیگر، توافق گاز ایران و روسیه انقلابی در انرژی و صنعت در منطقه خواهد بود.

نمایشگاه نفت گفت: توافق دو کشور بزرگ دارنده ذخایر گازی جهان با مالکیت حدود 60 درصد از ذخایر این سوخت پاک بر اساس منافع دوجانبه و در چارچوب های بین المللی است و به زودی این قرارداد وارد مرحله اجرا می شود. فاز.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا