مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

تهران فردا میزبان ۴۱ هیات دیپلماتیک آسیایی است

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، علی باقری کینی سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مطلبی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مفتخریم که میزبان هستیم. انجمن آسیایی گفتگو (ACD). اجلاس وزیران فردا در تهران برگزار می شود و وی ریاست این نشست را بر عهده خواهد داشت

وی افزود: در این نشست 41 هیئت وزرا و سازمان های بین المللی شرکت خواهند کرد.

باقری همچنین گفت: این رویداد زمینه را برای ارتقای همکاری‌های کشورهای آسیایی فراهم می‌کند و تمایل آسیایی به تکثرگرایی و فراگیری را نشان می‌دهد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گزارش داد که ریاست اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو مجمع گفتگوی آسیایی از اکتبر 2014 بر عهده جمهوری اسلامی ایران است.

در این نشست که به میزبانی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، بیش از 30 کشور جهان شرکت خواهند کرد.

این نشست رسمی روز دوشنبه با سخنرانی علی باقری کنی سرپرست وزارت امور خارجه برگزار می شود.

مجمع گفتگوی همکاری آسیایی (ACD) در سال 2002 تأسیس شد و دبیرخانه آن در کویت و 35 کشور آسیایی از جمله ایران، تایلند، اندونزی، مالزی، فیلیپین، برونئی، سنگاپور، کامبوج، ویتنام، میانمار، لائوس، نپال، روسیه، ترکیه، ژاپن، چین، مغولستان و کره جنوبی، هند، افغانستان، پاکستان، بنگلادش، سریلانکا، بوتان، کویت، بحرین، عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، عمان، فلسطین، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان و. تاجیکستان اعضای این اتحادیه هستند. انجمن.

جمهوری اسلامی ایران از مهر 1402 هجری شمسی به مدت یک سال ریاست این مجمع را بر عهده داشت و از برنامه های بسیاری می توان به اجلاس وزرای خارجه در تهران، نشست روسای اتاق های بازرگانی در اصفهان و کنفرانس وزرای گردشگری در تهران اشاره کرد. یزد در میان برنامه ها، این مجمع آسیایی برای ریاست جمهوری ایران بود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا