مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

تغییر کفه شاخص ترس و طمع رمزارزها به‌نفع ترس

تغییر کفه شاخص ترس و طمع رمزارزها به‌نفع ترس

تبلیغات بنری



داده‌های پایگاه‌های داده معیار نشان می‌دهد که شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال به پایین‌ترین سطح خود از ژانویه ۲۰۲۳ رسیده است.

بر اساس گزارش Technock، داده‌های CoinGlass نشان می‌دهد که شاخص ترس و طمع برای ارزهای دیجیتال به 30 کاهش یافته است که نشان‌دهنده تغییر جو بازار از حرص به ترس است. لازم به ذکر است که این شاخص در سال گذشته بیشتر در محدوده خنثی تا طمعی قرار داشت.

همانطور که می دانید، شاخص ترس و طمع، احساسات حاکم بر بازار را اندازه گیری می کند. این شاخص پس از نصف شدن بیت کوین شاهد نوسانات قابل توجهی بود.

داده‌های Alt که توسط CryptoSalit گزارش شده است، همچنین نشان می‌دهد که این شاخص در اوج خود در مارس 2024 به 70 رسید. در آن زمان، تب بازار گاوی به شدت داغ بود و همه منتظر افزایش قیمت‌های جدید بودند.

شاخص ترس و طمع

با این حال، روند نزولی اخیر که از اوایل ژوئن آغاز شد و منجر به کاهش پی در پی قیمت در بازار ارزهای دیجیتال شد، باعث رشد ترس در شاخص ترس و طمع شد.

می توان گفت عوامل کلان اقتصادی و تحولات نظارتی از جمله عواملی هستند که باعث شده سرمایه گذاران کمی محتاط شده و رشد قیمت دارایی های کریپتو را با شک و تردید ببینند.

شاخص ترس و طمعشاخص ترس و طمع

به طور کلی باید گفت زمانی که شاخص مذکور در محدوده ترس قرار می گیرد، فرصت های خوبی برای ورود به بازار و سرمایه گذاری وجود دارد. نظارت بر این شاخص می تواند شواهد خوبی برای تحلیل روانشناختی رفتار معامله گران ارائه دهد.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا