مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

تصویب قطعنامه پایان اشغال فلسطین

تبلیغات بنری

به گزارش یستا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد در دهمین جلسه فوق العاده فوق العاده خود به نظر مشورتی دیوان بین المللی دادگستری در خصوص پیامدهای حقوقی سیاست ها و اقدامات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین رای داد. از جمله اورشلیم شرقی. .

124 کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند، 14 کشور مخالف و 43 کشور از رای دادن ممتنع کردند. جمهوری اسلامی ایران در این دیدار به حمایت های همیشگی خود از آرمان مردم مظلوم فلسطین و در برابر اشغالگری و تجاوزات ادامه داد. سیاست های رژیم صهیونیستی، رای آری.

جمهوری اسلامی ایران با توجه به وخامت اوضاع و اهمیت پایان اشغال فلسطین و پایان دادن به سیاست ها و اقدامات آپارتایدی رژیم اسرائیل علیه فلسطینی ها به قطعنامه ای که در این زمینه تهیه شده بود، رأی مثبت داد.

جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرد که جامعه جهانی باید رژیم اسرائیل را ملزم کند تا به تمامی آوارگان فلسطینی اجازه بازگشت به سرزمین های خود و بازگرداندن اموال خود و همچنین پرداخت غرامت به مجروحان در اراضی اشغالی فلسطین را بدهد.

حمایت جمهوری اسلامی ایران از این قطعنامه تأثیری بر موضع قاطع و ثابت ملی ایران در قبال مسئله فلسطین که شامل عدم به رسمیت شناختن رژیم اسرائیل و سابقه اشغال آن می‌شود، ندارد.

این اقدام جمهوری اسلامی بار دیگر تأییدی بر سیاست منسجم و تغییرناپذیر ایران در دفاع از حقوق ملت فلسطین و مقابله با تجاوزات صهیونیستی است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا