مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

تصاویر نمونه آزمایشی پیکسل فولد لو رفت؛ دستگاهی که هرگز تولید نشد

تصاویر نمونه آزمایشی پیکسل فولد لو رفت؛ دستگاهی که هرگز تولید نشد

تبلیغات بنری



اولین گوشی تاشو گوگل، Pixel Fold، در مقایسه با رقبای خود در اواسط سال 2023 با تاخیر عرضه شد. اما در نهایت تصمیم گرفت آن را رها کند.

تصاویر اولیه یک دستگاه مرموز گوگل که اخیراً در یک تاپیک انجمن XDA ظاهر شد، گمانه‌زنی‌هایی را در مورد منشا آن ایجاد کرده است. با تشکر از یک منبع ناشناس در داخل گوگل، Android Authority تایید کرده است که تصاویر لو رفته مربوط به یک مدل Pixel Fold گوگل با کد pipit هستند. دستگاهی که هرگز تولید نشد.

جالب اینجاست که برای نمونه اولیه گوشی تاشو گوگل، دو اسم رمز به نام های Pipit و Passport ذکر شده است. با این حال، اگرچه Pipit و Passport برای مدتی پروژه های جداگانه ای بودند، اما در نهایت با نام Pipit ادغام شدند.

نسخه بتای گوگل پیکسل فولد شباهت های قابل توجهی با نسخه نهایی عرضه شده در بازار دارد. تفاوت اصلی بین این دو مدل، نوار شیشه ای یکنواخت روی نی است که یادآور پیکسل 6 گوگل است.

صفحه خارجی گوشی تاشو Pipit گوگل در حالت بسته قرار دارد
نمونه نمایشی از گوشی تاشو گوگل
تلفن تاشو Pipit از Google - نیمه باز از پشت تلفن
نمونه نمایشی از گوشی تاشو گوگل

برآمدگی دوربین در نسخه نهایی Pixel Fold شبیه به طراحی پیکسل 7 پرو بود. با وجود این تغییر، ابعاد غیرعادی و شکل کلی گوشی تاشو گوگل بین Pipit و نسخه عرضه شده تغییر چندانی نکرده است.

از نظر مشخصات، Pipit یک نسل عقب تر از Pixel Fold نهایی بود. این دستگاه از تراشه Google Tensor نسل اول به همراه مودم Exynos 5123 استفاده می کرد که به مشکلات زیادی معروف بود.

Google Pixel Fold / Pixel Fold روی زمین
نسخه نهایی Google Pixel Fold

سیستم دوربین جاذب نیز قدیمی بود و از سنسور سونی IMX363 (12 مگاپیکسل، 1/2.55 اینچ) برای دوربین اصلی استفاده می‌کرد. همان سنسوری که از Pixel 3 استفاده شده است. دوربین فوق عریض از سنسور Sony IMX386 (12 مگاپیکسل، 1/2.9 اینچ) استفاده می‌کرد. در حالی که هر دو دوربین سلفی (خارجی و داخلی) از سنسور Sony IMX355 (8 مگاپیکسل، 1/2.8 اینچ) استفاده می کردند. Pipit فاقد لنز تله فوتو است که بعداً به Pixel Fold نهایی اضافه شد.

پنل پشتی تلفن تاشو Pipit گوگل مهر و موم شده است
نمونه نمایشی از گوشی تاشو گوگل
پنل پشتی نسخه نهایی Google Pixel Fold
نسخه نهایی Google Pixel Fold

در مقابل، نسخه نهایی Pixel Fold (با اسم رمز Felix) به سنسور IMX787 سونی (48 مگاپیکسل، 1/2 اینچ) برای دوربین اصلی تغییر یافت. از سنسور IMX386 به عنوان دوربین فوق عریض و سنسور 3J1 سامسونگ (11 مگاپیکسل، 1.3 اینچ) برای هر دو دوربین سلفی و تله فوتو استفاده شده است. دوربین سلفی داخلی همچنان از سنسور IMX355 استفاده می کند.

نمایشگر خارجی Pipit و نسخه نهایی گوشی تاشو گوگل کمی متفاوت بودند. ابعاد صفحه نمایش خارجی Pipit 66 در 128 میلی متر است، در حالی که صفحه نمایش Pixel Fold دارای ابعاد 67 در 130 میلی متر است. وضوح تصویر برای Pipit 1090 در 2100 پیکسل و برای Pixel Fold 1080 x 2092 پیکسل بود.

صفحه خارجی گوشی تاشو Pipit گوگل در حالت بسته قرار دارد
نمونه نمایشی از گوشی تاشو گوگل
تلفن Google Pipit Flip - نیمه باز در سمت صفحه نمایش داخلی
نمونه نمایشی از گوشی تاشو گوگل

نمایشگر داخلی بین نسخه‌های لغو شده و منتشر شده Pixel Fold بدون تغییر باقی ماند. برخی از نمونه های اولیه حتی از ورودی قلم پشتیبانی می کنند. اگرچه این ویژگی در نهایت کنار گذاشته شد.

زمان انتشار پیپیت قابل توجه است. Pipit قرار بود در کنار نسل اول تبلت لغو شده پیکسل با تراشه Tensor و Pixel 6a در Google I/O 2022 رونمایی شود. اندروید 12L همزمان با بهبودهایی برای نمایشگرهای بزرگتر منتشر شد.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا