مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

تشریح برنامه سفر رئیس جمهور به روسیه

تبلیغات بنری

به گزارش یستا; محمد مهدی سنایی پیامی را در شبکه اجتماعی منتشر کرد.

وی در این پیام اظهار داشت: ظرف دو روز اجلاس اصلی بریکس با شعار ترویج چندجانبه گرایی با حضور اعضا و اجلاس بریکس پلاس با حضور اعضا و حدود 30 کشور و سازمان دیگر برگزار می شود. تحت عنوان «بریکس و جنوب جهانی». دکتر مدشکیان در نشست های مختلف بریکس سه سخنرانی خواهد داشت و با رؤسای جمهور روسیه، چین، هند، مصر و سایر کشورها با هدف توسعه روابط فی مابین دیدارهای دوجانبه خواهد داشت.

معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری تاکید کرد: حضور ایران در این اجلاس در این برهه حساس برای تبیین روندهای جهانی و پیشبرد دیپلماسی منطقه ای مهم است.

سینا در پایان مقاله خود به تاسیس بریکس در یکاترینبورگ روسیه در سال 2009 با حضور برزیل، روسیه، هند و چین اشاره کرد و نوشت: سال بعد آفریقای جنوبی به آن پیوست. مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی نیز در ژانویه 2014 به آن پیوستند. روسیه از طریق قراردادهای بریکس و بریکس پلاس، با وجود تحریم های گسترده، پویایی خود را در صحنه بین المللی نشان می دهد.

شانزدهمین اجلاس سران بریکس قرار است از اول تا سوم نوامبر با حضور مسعود مازیکیان به عنوان یکی از رهبران کشورهای عضو بریکس و به دعوت رسمی رئیس جمهوری در شهر کازان روسیه برگزار شود. روسیه فردا سه شنبه 1 نوامبر 1403 عازم کازان روسیه خواهد شد.

روسیه از اول ژانویه 2024 به مدت یک سال ریاست برجام را برعهده گرفت و تحت نظارت این کشور، برجام بیش از 250 رویداد در طیف گسترده ای از موضوعات را در اجلاس کازان برگزار خواهد کرد.

منبع: یستا

تبلیغات بنری