مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران و روسیه

تبلیغات بنری

به گزارش سایت یستا ، وزارت خزانه داری آمریکا روز سه شنبه تحریم های جدیدی را علیه روسیه و ایران اعمال کرد.

سایت وزارت خزانه داری آمریکا در این زمینه اعلام کرد: امروز دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) 10 شخص حقیقی و 4 کشتی را در ایران و روسیه هدف قرار داد.

همانطور که در سایت وزارت خزانه داری آمریکا آمده است، بهانه واشنگتن برای ارسال موشک های بالستیک از ایران به روسیه رسانه ای شده است. در همین حال، ایران و روسیه ارسال هرگونه سلاح از تهران به مسکو را به شدت تکذیب کردند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: امروز در واکنش به ادامه حمایت های نظامی ایران از جمله تحویل اخیر موشک های بالستیک به روسیه برای جنگ در اوکراین، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت ایالات متحده آمریکا وزارت خزانه داری 10 نفر را تعیین کرد و 6 نهاد را تحریم کرد.

در بیانیه واشنگتن آمده است: همچنین 4 کشتی به عنوان دارایی‌هایی که امکان تحویل قطعات تسلیحاتی و سامانه‌های تسلیحاتی ایران از جمله هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) و موشک‌های بالستیک دوربرد (CRBM) را به روسیه می‌دهند مسدود شده‌اند. شناسایی شده است.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص ادعای ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه گفت: همانطور که بارها تاکید شده جمهوری اسلامی ایران با وجود مخالفت با جنگ راه حل سیاسی است. برای حل اختلافات بین روسیه و اوکراین و پایان دادن به درگیری های نظامی. جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران اوکراین هرگز بخشی از این مناقشه و درگیری نظامی و تداوم آن نبوده و همواره از راه حل سیاسی و گفتگوهای دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است. رویکرد اصولی و اعلامی جمهوری اسلامی ایران در قبال بحران اوکراین تغییری نکرده است و ادعای مکرر ارسال موشک بالستیک به روسیه امری است که برای برخی کشورهای غربی اهداف و انگیزه های سیاسی دارد و کاملاً بی اساس است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا