مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

تجهیز بخش سوختگی بیمارستان امام‌رضا(ع) به به‌روز‌ترین دستگاه تصویربرداری از بیماران سوختگی

تبلیغات بنری

به گزارش یستادکتر امید یازرلو گفت: دستگاه لیزر داپلر تنها دستگاه تصویربرداری بیماران سوختگی است که برای تشخیص عمق و درجات سوختگی استفاده می شود.

یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این دستگاه پس از دو سال پیگیری و مشاوره های مختلف خریداری و در بخش سوختگی مجتمع آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان امام رضا (ع) نصب شد، گفت: وی خاطرنشان کرد: این دستگاه تنها دستگاه تشخیصی و تصویربرداری در کره زمین است که توسط شرکت Moore Instrument تولید و توسط یک شرکت دانش پزشکی و مهندسی ایرانی وارد شده است.

دکتر یازرلو با بیان اینکه این دستگاه در بخش تخصصی تحقیقات علمی در مراکز خدماتی نصب می شود و این دستگاه کاملاً قابل حمل است و در اتاق های عمل مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: این دستگاه مانند دستگاه های ام آر آی و سی تی اسکن یک دستگاه تشخیصی و پزشکی است یک وسیله درمانی است که توسط جراحان پلاستیک، سوختگی و ترمیمی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این دستگاه به تشخیص درجه و عمق سوختگی کمک می کند و دقت اندازه گیری را افزایش می دهد، تصریح کرد: این دستگاه هیچ محدودیتی ندارد و می تواند از سایز 5*5 تا 50*50 در کمتر از 3 عکس بگیرد. دقیقه برای جراح

به گفته وی، تمام اشیایی که از آنها عکس گرفته می شود مادام العمر در سیستم حافظه دستگاه ذخیره می شود و محدودیتی در اندازه تصاویر وجود ندارد و تصاویر به صورت رنگی چاپ و در پرونده بیمار قرار می گیرند. از این تصاویر می توان در تحقیقات نیز استفاده کرد و منبع علمی بسیار قدرتمندی برای اثبات نظریه جراحان است.

تبلیغات بنری