مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

تبلیغ رسانه‌های انگلیسی برای تغییر دولت

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز، روزنامه پاسیر نوی پرس در مطلبی نوشت: بیشتر روزنامه های بریتانیایی به محافظه کاران نزدیکتر هستند تا حزب ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس. اما نخست وزیر این کشور در انتخابات پارلمانی پیش رو نمی تواند به رسانه ها تکیه کند.

بیشتر و بیشتر رسانه های بریتانیا تغییر دولت را در انتخابات عمومی تبلیغ می کنند. روزنامه سان که معمولا مواضع محافظه کارانه را نمایندگی می کند، قبل از رای گیری به نفع حزب کیر استارمر، رهبر مخالفان و علیه ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا صحبت کرد.

واضح است که سوسیال دموکرات های کارگر در همه نظرسنجی ها پیشتاز هستند. ساندی تایمز که نزدیکتر به محافظه کاران است و روزنامه مالی فایننشال تایمز آشکارا از حزب کارگر حمایت کرده اند.

روزنامه سان در سرمقاله خود تاکید کرد: زمان تغییر فرا رسیده است. این روزنامه قبلاً از چندین ایده سیاستی نخست وزیر سوناک، مانند اخراج برنامه ریزی شده مهاجران غیرقانونی به رواندا، لغو مالیات تامین اجتماعی و “آموزش ایدئولوژی مضر جنسیتی در مدارس” حمایت کرده است. اما در سرمقاله جدید این روزنامه آمده است: برای روشن شدن موضوع باید گفت که مردم از حزب محافظه کار خسته شده اند و این حزب تبدیل به یک گروه منشعب شده است که بیشتر علاقه مند به مبارزه با خود است تا اداره کشور. ملت

این روزنامه نوشت: اکنون زمان حزب کارگر است. شکی نیست که کیر استارمر سخت مبارزه کرده است تا حزب خود را به سمت بهتر شدن تغییر دهد، حتی اگر هنوز کامل نشده باشد، که تا حد زیادی در دوران سلف استارمر، جرمی کوربین، ناپدید شد. این حزب قاطعانه در کنار اوکراین و اسرائیل ایستاده است. سیاست اقتصادی معتدل است و باید رشد را تحریک کند.

البته روزنامه سان، بخشی از امپراتوری رسانه ای روپرت مرداک، در انتخابات قبلی درباره حزب کارگر صحبت کرده است. در سال 1997 این روزنامه به نفع تونی بلر، که پس از آن یک پیروزی قاطع به دست آورد، مبارزه کرد.

بر اساس نظرسنجی که اخیرا منتشر شده، انتظار می‌رود که سوسیال دموکرات‌های انگلیس در انتخابات پارلمانی روز پنجشنبه، رکورد ۴۲۵ کرسی از ۶۵۰ کرسی را کسب کنند.

به این ترتیب محافظه کاران به رهبری ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، با شکست جدی در انتخابات بریتانیا در سال 2024 مواجه می شوند. آخرین نظرسنجی ها در مورد انتظارات انتخاباتی برای محافظه کاران بسیار ویرانگر و فاجعه آمیز است.

حزب محافظه کار بریتانیا حدود 14 سال است که در بریتانیا قدرت را در دست دارد. اما به گفته کارشناسان این روزها به زودی به پایان می رسد. پیروزی محافظه‌کاران در انتخابات 2024 بریتانیا که قرار است در 4 جولای برگزار شود، بسیار بعید تلقی می‌شود. آخرین نظرسنجی ها برای حزب نخست وزیر ریشی سوناک ویرانگر است.

بسیاری از پیش بینی ها محافظه کاران را در حدود 100 کرسی قرار می دهند و موقعیت سوناک می تواند تاریخ ساز شود: طبق آخرین نظرسنجی ها، کاملاً ممکن است که او اولین نخست وزیر در تاریخ کشور باشد که از حوزه انتخابیه خود کناره گیری می کند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا