مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بیماری‌های غیرواگیر؛ علت اصلی مرگ در دنیای امروز

تبلیغات بنری



کد خبر:
464480

//

7 جولای 1403
//

22:15:04


مدیرکلینیک پزشکی پیشگیری و ارتقای سلامت دانشگاه علوم پزشکی الجهاد تهران درباره ضرورت اصلاح سبک زندگی گفت: اصلاح سبک زندگی نقش اساسی در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر دارد.




به گزارش فرتاک نیوز.

دکتر حسین یاری، رئیس کلینیک طب پیشگیری و پیشرو سلامتی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران، بیماری‌های غیرواگیر را از مهم‌ترین چالش‌های زندگی بشر عنوان کرد و گفت: سکته‌های مغزی، سکته‌های قلبی، فشار خون، دیابت، سرطان‌ها، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های اسکلتی عضلانی و اعصاب و روان. اختلالات بیماری های غیر واگیر محسوب می شوند. در دنیای امروز بشریت با بیماری های غیرواگیر مواجه است. به طوری که بیماری های غیر واگیر به شایع ترین علت مرگ، بیماری و ناتوانی تبدیل می شوند.

وی ادامه داد: 41 میلیون نفر بر اثر بیماری های غیرواگیر جان خود را از دست می دهند. همچنین 71 درصد از هزینه های تحمیل شده به انسان به دلیل بیماری های غیرواگیر است. با توجه به آمار و ارقام مربوط به بیماری های غیرواگیر می توان گفت که بیماری های غیرواگیر مهم ترین معضل بشر از نظر سلامتی است. اگر به فکر سلامت مردم و جامعه هستیم باید روی بیماری های غیر واگیر تمرکز کنیم. همه کشورهای دنیا چه توسعه یافته و چه در حال توسعه باید به بیماری های غیر واگیر توجه کنند.

مدیرکلینیک پزشکی پیشگیری و ارتقای سلامت جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران درباره ضرورت پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر گفت: پرسش‌هایی چگونه از بیماری‌های غیرواگیر پیشگیری کنیم؟ سلاح انسان در برابر این بیماری ها چیست؟ پیشنهاد می کنم برای پاسخ به این سوالات باید گفت که ژنتیک و عوامل محیطی در بروز بیماری های غیرواگیر نقش دارند. ژنتیک خارج از کنترل انسان است و عوامل محیطی تا حدودی قابل کنترل است.

وی به ضرورت اصلاح سبک زندگی اشاره کرد و گفت: اصلاح سبک زندگی در پیشگیری از بیماری های غیرواگیر نقش دارد. تغییر و اصلاح سبک زندگی یکی از مهم‌ترین سلاح‌های بشر در مقابله با بیماری‌های غیرواگیر محسوب می‌شود.


برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.


آیا این خبر مفید بود؟



کد خبر:
464480

//

7 جولای 1403
//

22:15:04


تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا