مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بیش از ۱۰ میلیون ایرانی در پاییز ۱۴۰۳ به سینما رفتند | زودپز همچنان در صدر!

تبلیغات بنری



بر اساس روند افزایشی استقبال مخاطبان از فیلم های پخش شده، در سه ماهه پاییز 1403 سینماهای سراسر کشور میزبان بیش از 10 میلیون بیننده بودند که در مقایسه با آمار فصلی سینمای ایران در سال های بعد رقم قابل توجهی است. بحران کرونا

برای اطلاع رسانی شهرآرانیوز; از 10 میلیون و 560 هزار بیننده ای که در فصل پاییز به سینما رفته اند، بیش از 6 میلیون و 43 هزار نفر به صورت اینترنتی بلیت خریداری کرده اند که نشان دهنده نقش روزافزون بسترهای فروش بلیت در چرخه اقتصادی سینمای ایران است. سهم سینماتیکه در این آمار فروش بیش از 4 میلیون و 43 هزار بلیت بوده است. یعنی سهم این پلتفرم در فروش اینترنتی بلیت سینما در پاییز 1403 بیش از 76 درصد بوده است.

بر اساس این گزارش، «سینماتیکت» با سهم 90 درصدی در تهران، 85 درصدی در خراسان رضوی و 68 درصدی در اصفهان بیشترین سهم را در بازار آنلاین بلیت سینمای شهرهای بزرگ به خود اختصاص داده است.

سه فیلم «زودپاز» به کارگردانی رامبدی یاون، «هفتاد و سی» به کارگردانی بهرم افشاری و «صبحانه با زرافه ها» به کارگردانی سروش صحت بیشترین فروش را در گیشه پاییزی به ثبت رساندند. «زودپاز» در این مدت 37 درصد، «هفتاد و سی» 24 درصد و «صبحانه با زرافه ها» 20 درصد از کل فروش آنلاین خود را از طریق سینماتیکت کسب کردند.

طبق آمار رسمی ثبت شده از اکران سینماها، سینماهای «ایران مال»، «کورش»، «هنرشهر آفتاب»، «آزادی» و «هویزا» پرفروش ترین سینماهای این کشور در فصل پاییز بوده اند.

تبلیغات بنری

منبع : خبرگزاری shahraranews