مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بیانیه نیشکر هفت تپه درباره علت مرگ یکی کارگران کارخانه

تبلیغات بنری

به گزارش یستا در این بیانیه آمده است: از دست دادن همکاری ارزشمند خانواده هفتابه کارگری به نام «فالح سعدی» که در 21 مهر ماه 1403 در بخش کشاورزی مشغول به کار بود، بسیار متأثر و متأسفیم. پنج هزار همکار

این بیانیه می افزاید: متأسفانه در این شرایط ناراحت کننده طبق معمول شبکه های لجباز با گمانه زنی و انتشار مطالب غیرواقعی سعی در بازی با خون همکار فقید ما داشتند و در این شرایط از هیچ تلاشی برای انحراف اذهان و رسوایی سازی دریغ نمی کردند. خبرنگاری بی وجدان و به منظور تنویر افکار عمومی در مورد درگذشت همکار عزیزمان مواردی را رسما اعلام می داریم.

در بیانیه روابط عمومی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه آمده است: پس از حادثه سوختگی که در 28 مهرماه رخ داد، بلافاصله با دستور مدیرعامل، اقدامات اورژانسی و هماهنگی برای آغاز عملیات امداد و نجات فلیح سعدی انجام شد. شرکت هفت تپه و همکارش دیدیه با بالگرد اورژانس اهواز با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شوش و دانشگاه علوم پزشکی دزفول در کمترین زمان ممکن به بیمارستان اعزام شدند.

این اطلاعیه می افزاید: متاسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته توسط کادر درمانی بیمارستان، حمایت شبانه روزی کارکنان اداره ایمنی و بهداشت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه و پیگیری مستمر و شخصی مدیر عامل ، همکار گرامی به دلیل وخامت حال جسمانی فوت کرد.

علت و نحوه وقوع این حادثه توسط کارشناس در دست بررسی است

این بیانیه همچنین حاکی از علت وقوع این حادثه است: علت، نحوه و ماهیت فوت همکار متوفی هنوز به طور دقیق مشخص نشده و توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است، بنابراین تا تکمیل این مراحل و ارائه گزارش ارائه شده است. ارائه گزارش دقیق و رسمی به مراجع ذیربط امکان اعلام نظر خاصی در مورد علت و نحوه وقوع حادثه وجود ندارد، لذا اعلام نظر به مراجع ذیربط اهمیتی ندارد به همین دلیل بر این موضوع تاکید کنید. برای روشن شدن ابعاد این حادثه، دفاع از حقوق خانواده آن مرحوم و حمایت همه جانبه از این عزیزان از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم.

گزارش ها مبنی بر دستگیری متوفی را تکذیب کرد

وی همچنین با اشاره به برخی شایعات پیرامون این حادثه تصریح کرد: شایعه «فسخ قرارداد، تعلیق یا برخورد انضباطی» همکار مرتبط با این حادثه را تکذیب می کنیم.

وی با تصریح بر مزایا و حقوق کارگران فصلی این شرکت با بیان این مطلب افزود: بکارگیری کلیه کارکنان محترم فصلی شرکت هفت تپه با دستور مدیرعامل در طول سال در ماه های اخیر ادامه دارد. علاوه بر این، کارگران فصلی از مزایایی مانند بیمه تکمیلی، پوشاک، تجهیزات ایمنی و چکمه های کار، جیره نقدی ماهانه، بیمه منظم و پرداخت حقوق و همچنین مرخصی استحقاقی مانند کارگران قراردادی برخوردار می شوند.

در این بیانیه آمده است: با مدیریت شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بر شرکت هفت تپه، با اجرای طرح بزرگ یکسان سازی حقوق و طبقه بندی مشاغل و همچنین تثبیت اشتغال در سراسر کشور، وضعیت حقوق کارگران فصلی ساماندهی شد. سال و به سطح 2 رسید و این موضوع باعث شد تا کارگران … رضایت و انگیزه بیشتر، محیط کار و اشتغال ارتقا یابد.

این بیانیه تایید می کند: بر خلاف شایعات منتشر شده در فضای مجازی، همکار فقید «فالح سعدی» دارای تعهد اخلاقی و عملی قوی بوده و بر خلاف ادعاهای نادرست، فرد مذکور از کار اخراج نشده و در زمان حضور فعال در محل کار. حادثه رخ داد.

این بیانیه می افزاید: این حادثه ارتباط مستقیمی با تصمیمات شرکت نیشکر هفت تپه، وضعیت قراردادی یا حقوق و دستمزد ندارد و ماهیت حادثه مستلزم گزارش مقامات رسمی است و تا آن لحظه هیچ اظهارنظری در این زمینه وجود ندارد. قانون و تجربه اقتدار

یک کارگر نیشکر در هفت تپه پس از خودسوزی جان خود را از دست داد

فالح سعدی، کارگر فصلی نیشکر مجتمع کشاورزی و صنعتی هفت تپه که 28 مهرماه به دلیل اختلاف با کارفرما خودسوزی کرده بود، بعدازظهر دیروز (30 مهر) در بیمارستان طالقانی اهواز درگذشت.

شرکت کشت نیشکر هفتپه به عنوان اولین تولیدکننده شکر از نیشکر در ایران در 27 آذر 1340 افتتاح شد. این شرکت با مساحتی بیش از 24900 هکتار در نزدیکی شهر شوش در 100 کیلومتری شمال اهواز واقع شده است.

منبع: یستا

تبلیغات بنری