مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

به این افراد هرگز نباید فرصت دوباره بدهید

تبلیغات بنری

این افراد ممکن است دائماً شما را ناامید کنند و به دلیل دستکاری عاطفی و عدم صداقت احساس ناراحتی یا حتی خیانت در شما ایجاد کنند.

اگرچه این یک قانون یکسان نیست، اما بر اساس بینش های روانشناختی، هفت نوع از افراد وجود دارند که معمولاً سزاوار شانس مجدد نیستند.

1) کسانی که همیشه دروغ می گویند

برای همه ما پیش آمده که در شرایطی یک دروغ سفید گفته ایم. اما تفاوت زیادی بین دروغگویی گاه به گاه و دروغگویی معمولی وجود دارد.

دروغگوهای همیشگی هر لحظه حقیقت را تحریف می کنند، اغلب بدون دلیل.

در روابط، اعتماد حرف اول را می زند. وقتی کسی به طور مکرر این اعتماد را با دروغ نقض می کند، بازسازی آن دشوار است. ممکن است خود را دائماً در معرض این دروغ ها قرار دهید و مطمئن نباشید که چه چیزی واقعی است و چه چیزی ساخته شده است.

طبق روانشناسی، کسانی که دائماً دروغ می گویند، اغلب توانایی یا تمایلی برای تغییر رفتار خود ندارند. این باعث می شود که آنها یکی از هفت نوع افرادی باشند که معمولاً سزاوار شانس مجدد نیستند.

به یاد داشته باشید، با امتناع از دادن فرصتی دیگر به این افراد، ظالم نیستید. شما به سادگی از سلامت روانی و عاطفی خود در برابر آسیب بیشتر محافظت می کنید.

۲) افرادی که خیلی موافق هستند

شاید عجیب به نظر برسد که افراد بسیار خوبی در این لیست وجود دارند. از این گذشته، آیا اینها کسانی نیستند که زندگی را آسان‌تر می‌کنند، همیشه حاضرند با ایده‌های شما همراهی کنند و به ندرت باعث درگیری می‌شوند؟

با این حال، در واقعیت، ادامه توافق می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل عمیق‌تر باشد. این افراد ممکن است از رویارویی بترسند، یا سخت تلاش کنند تا دیگران را راضی کنند – همه اینها به قیمت نیازها و خواسته های خودشان است.

این افراد تا زمانی که یاد نگیرند خود را ابراز کنند و هویت خود را توسعه ندهند، نتوانند رابطه متعادلی داشته باشند.

بنابراین، اگرچه ممکن است بی‌رحمانه به نظر برسد، اما دادن یک فرصت دوباره به یک فرد بسیار خوب قبل از حل شدن مشکلاتش ممکن است به نفع کسی نباشد.

3) خون آشام های عاطفی

خون آشام های عاطفی افرادی هستند که انرژی شما را تخلیه می کنند و پس از گذراندن وقت با آنها احساس خستگی، اضطراب یا افسردگی در شما ایجاد می کنند. آنها در ایجاد هرج و مرج و درام، اغلب به بهای هزینه اطرافیانشان، پیشرفت می کنند.

این افراد می توانند کنترل کننده یا بیش از حد نیازمند باشند. آنها ممکن است دائماً گفتگوها را تغییر دهند، احساسات شما را نادیده بگیرند یا نیاز به توجه و تأیید دائمی داشته باشند.

جالب اینجاست که خون آشام های عاطفی اغلب فاقد خودآگاهی برای تشخیص رفتار خود هستند. آنها ممکن است واقعاً باور کنند که در بیشتر موقعیت ها قربانی هستند و تأثیر منفی که بر دیگران می گذارند را نمی بینند.

اگر بعد از برقراری ارتباط با کسی احساس خستگی می کنید، ممکن است نشانه آن باشد که او یک خون آشام عاطفی است. به یاد داشته باشید که سلامتی شما نیز مهم است. محافظت از خود در برابر این افراد کاملاً موجه است.

4) کسانی که در عشق گذشته سهیم بودند

مهم است که به یاد داشته باشید که روابط گذشته به دلیلی پایان یافته است. اگر کسی رفتار خوبی با شما نداشته باشد یا رابطه به هر نحوی ناسالم باشد، بازگشت به آن سناریو بدون هیچ تغییر عمده ای معمولاً به همان نتیجه منجر می شود.

مردم می توانند تغییر کنند و تغییر کردن خوب است. اما به زمان، تلاش و تعهد صادقانه نیاز دارد. اگر یک عاشق قدیمی بدون نشان دادن علائم رشد یا تغییر شخصیت برگردد، دادن فرصتی دوباره به او ممکن است منجر به درد مکرر شود.

به هر حال، شما سزاوار رابطه ای هستید که برای شما شادی، احترام و آرامش به ارمغان بیاورد. فقط به خاطر احساسات آشنا یا روابط گذشته به چیزهای کمتری رضایت ندهید.

5) افرادی که همیشه کار خود را به تعویق می اندازند

کمی تعلل گاه و بیگاه بخشی از انسان بودن است. اما وقتی فردی دائماً به تعویق می افتد، می تواند برای او استرس زا شود. این می تواند روابط را تیره کند و تنش های غیرضروری ایجاد کند زیرا برنامه ها دائماً به تأخیر می افتد یا لغو می شوند.

اهمال‌کنندگان مزمن اغلب در مدیریت زمان مشکل دارند و ممکن است در انجام تعهدات مشکل داشته باشند. این رفتار می تواند باعث شود که احساس کنید نادیده گرفته شده اید، بی اهمیت هستید یا مدام منتظر هستید.

در حالی که وسوسه انگیز است که به آنها فرصتی دیگر بدهید و امیدوار باشید که تغییر کنند، حقیقت این است که شکستن چرخه اهمال کاری مزمن به تلاش و تعهد قابل توجهی نیاز دارد. تا زمانی که آنها آماده انجام این تغییرات نباشند، ممکن است در یک چرخه دائمی ناامیدی گیر کرده باشید.

6) لحظات شاد دوستان

همه ما کسی را می شناسیم که برای مدتی خوب است، اما وقتی شرایط سخت می شود ناپدید می شود. این دوستان وقتی همه چیز خوب پیش می رود سرشار از تشویق و حمایت هستند، اما در طوفان های زندگی آن را نمی یابند.

این دوستان می توانند باعث شوند در مواقع ضروری احساس عدم حمایت و تنهایی کنید. اگرچه این همیشه عمدی از جانب آنها نیست – برخی افراد به سادگی نمی دانند چگونه با درد دیگران یا مشکلات خود کنار بیایند – این تجربه را کمتر آسیب زا نمی کند.

در دوستی ها، مانند همه روابط، قابلیت اطمینان و حمایت عاطفی کلیدی است. اگر شخصی به طور مداوم نشان می دهد که در شرایط سخت نمی توان به او اعتماد کرد، ممکن است بخواهید در دادن یک فرصت دیگر به او تجدید نظر کنید.

7) کسانی که فقط دست هم می گیرند

در هر رابطه ای تعادل بسیار مهم است. این یک خیابان دو طرفه است: دادن و گرفتن. اما کسی که دائماً برای حمایت عاطفی، خدمات یا منابع به شما تکیه می‌کند، اما به ندرت در ازای آن چیزی ارائه می‌دهد، می‌تواند پویایی ناعادلانه‌ای ایجاد کند که احساس استثمار شدن را در شما ایجاد کند.

آنها می توانند جذاب و دوست داشتنی باشند، که تشخیص این سبک را دشوارتر می کند.

اما نکته اینجاست: شما سزاوار این هستید که در روابطی باشید که برای شما ارزش قائل هستند، نه فقط برای آنچه می توانید ارائه دهید، بلکه برای آنچه که هستید. تعیین حد و مرز و ایستادگی برای نیازهای خود بسیار مهم است.

اگر کسی بدون پس دادن به گرفتن ادامه دهد، بی محبت نیست که در جایگاه او در زندگی خود تجدید نظر کنید. شما کاملاً حق دارید که اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که برای شما ارزش و احترام قائل هستند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا