مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بمباران مقر‌های گروه‌های تروریستی در ادلب و لاذقیه سوریه (۲۵ مهر ۱۴۰۳)

تبلیغات بنری

به گزارش یستا بمب افکن های نیروی هوایی روسیه و سوریه در عملیاتی مشترک بیش از 18 بار مقر و پایگاه گروه های تروریستی در حومه جنوبی و غربی ادلب و مناطق شمال لاذقیه را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، این حملات مقر گروه های موسوم به «انصار التوحید»، «حافظان دین» و «حزب ترکستان» را هدف قرار داده است.

در این حمله مقرهای نظامی حاوی تسلیحات، مهمات و پهپادهای گروه های تروریستی برای هدف قرار دادن پایگاه ها، روستاها و شهرک های ارتش سوریه بمباران شد.

منابع خبری دو روز پیش از حملات هوایی مشترک ارتش های سوریه و روسیه به مواضع گروه تروریستی «تحریر الشام» در جنگل های «البصل» در غرب شهر ادلب و محل استقرار «حزب الله» خبر دادند. ” سازمان. – گروهک تروریستی “اسلامگرایان ترکستانی” مستقر در تپه های “کبانیه” در حومه لاذقیه.

بر اساس توافق سال 2017 میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامنان صلح آستانه، چهار منطقه امن در سوریه (کاهش تنش) ایجاد شد.

سه منطقه در سال 2018 به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که شامل استان ادلب در شمال غرب سوریه و بخش‌هایی از استان‌های لاذقیه، حماه و حلب می‌شود، همچنان در دست گروه‌های تروریستی است و گفته می‌شود که تحت کنترل است. توسط آنها بیشتر در دست گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره) است.

در پایان تابستان 2018 روسای جمهور روسیه و ترکیه در شهر سوچی روسیه به توافقی دست یافتند که طی آن ترکیه متعهد شد تروریست های مستقر در این منطقه را خارج کند یا آنها را بدون خونریزی خلع سلاح کند که تاکنون اتفاق نیفتاده است. تروریست ها نیز اخراج شده اند. هر از چند گاهی این منطقه مورد حمله نیروهای ارتش سوریه یا پایگاه روسیه در اطراف این منطقه قرار می گیرد.

منبع: یستا

تبلیغات بنری