مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بسته استانی یستا عملیات زنده گیری ۲۲۵ مار در کاشان آخرین فداکاری معلم قمی رجزخوانی مرزبان ایلامی در حضور سردار رادان جلوگیری از ۴۷۶ سقط جنین سالم در مشهد انتشار عکس خصوصی در فضای مجازی باعث قتل دو نفر شد جولان سگ‌های ولگرد در معابر سنندج کلاهبرداری از طریق سرقت تراشه کارت سوخت

تبلیغات بنری

سرهنگ فرشید زینلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در پی وقوع یک حادثه درگیری دسته جمعی که منجر به کشته شدن دو نفر در روستای پلنگی از توابع کامفیروز جنوبی شهرستان مرودشت شد، تحقیقات انجام شد. به این پرونده در حال بررسی باز شد. دستور کار ویژه پلیس

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع، ماموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را آغاز کردند و متوجه شدند مرد جوانی تصویر دختر یکی از بستگانش را در اینترنت منتشر کرده است که خشم پسرعموهای دختر و تعدادی از آنها را برانگیخته است. مردان جوان از هر دو قبیله درگیر بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان مردشت ادامه داد: در این درگیری فردی 41 ساله از یکی از طوایف شروع به تیراندازی با سلاح گرم کرد که دو پسر عموی دختر را به شهادت رساند.

زنلی ادامه داد: ماموران کلانتری تحقیقات خود را آغاز و 6 نفر را که درگیر درگیری بودند دستگیر کردند و در نهایت پس از گذشت کمتر از 30 ساعت قاتل که منطقه را باریک می دید خود را به پلیس معرفی کرد.

الزینلی با بیان اینکه قاتل در تحقیقات مقدماتی علت و انگیزه قتل را اختلافات خانوادگی عنوان کرد و گفت: قاتل به همراه سایر متهمان برای سیر مراحل قانونی و معرفی به زندان معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه انتشار عکس در فضای مجازی جرم تلقی می شود، افزود: کاربران شبکه های اجتماعی به ویژه بانوان باید دقت بیشتری در نگهداری عکس ها و فیلم های خانوادگی خود داشته باشند و هرگز آنها را در فضای مجازی حتی برای اقوام و دوستان خود ارسال نکنند بستگان.

ایلام- شادی مرزداران در ایلام با حضور سردار رادان رئیس پلیس راهور
12 مرداد 1403 – در حاشیه بازدید سردار احمدرضا رادان، فرمانده انتظامی کشور از مرز مهران در آستانه اربعین حسینی، یکی از مرزبانان ابیاتی زیبا را ایراد کرد که در آن به عزاداری پرداخت. خون شهدا و آمادگی مرزبانان برای فداکاری.

فیلم

تهران- کلاهبرداری با سرقت تراشه کارت سوخت
14 مرداد 1403 – رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ گفت: متخلف یکی از جایگاه های عرضه سوخت در پایتخت که با سرقت تراشه های کارت سوخت مردم اقدام به قاچاق و فروش سوخت می کرد، دستگیر شد.

سرهنگ بازپرس مهدی افشاری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در پی اطلاع پلیس از سرقت تراشه های سوخت از تعدادی از مراجعه کنندگان به این پمپ بنزین، موضوع در دستور کار پلیس اقتصادی پایتخت قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی های لازم مشخص شد که این فرد هنگام سوخت گیری رانندگان ناگهان نازل سوخت را قطع کرده، سپس به بهانه اینکه کارت سوخت باید با الکل تمیز شود، تراشه کارت سوخت و گوشی را خارج کرد. تراشه یا تراشه سیم کارت که جایگزین همراه است.

بازپرس سرهنگ افشاری ادامه داد: پس از آن با قرار دادن کارت سوخت داخل نازل، کد را نیز از صاحب کارت دریافت می کند و سپس چون کارت سوخت کار نمی کند و می سوزد، آن را به صاحب آن، و طرف یا جایگاه کارت را می گیرد و با کارت دیگری سوخت می گیرد و محل را ترک می کند.

به گفته وی، اپراتور متخلف سپس تراشه را در کارت دیگری که از قبل تهیه کرده بود وارد کرده و اقدام به تخلیه سوخت و فروش آن به نرخ آزاد کرده است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری این فرد از مردم خواست کارت سوخت خود را با مشروبات الکلی تمیز کرده و در هنگام سوخت گیری به درستی از آن استفاده کنند.

اصفهان – احیای 225 مار توسط آتش نشانان کاشان انجام شد.

10 تیر 1403 – مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 225 مار زنده در مناطق شهری و خارج از منطقه توسط نیروهای آتش نشانی کاشان صید شده است.

سید مصطفی محتشمیان افزود: عملیات زنده گیری مارها شامل 47 قسمت در یک محدوده شهرستان، 27 قسمت در دو منطقه از شهرستان، 30 قسمت در سه منطقه از شهرستان، 62 قسمت در چهار منطقه از شهرستان و 59 قسمت در شهرستان بوده است. پنج شهر مناطق

وی بیان کرد: از این تعداد 176 مار در منازل مسکونی، 23 مار در اماکن تجاری و صنعتی، هفت مار در وسایل نقلیه و مابقی در انبارها، راهروها، معابر، مراکز درمانی، اداری، آموزشی و نظامی، آبگیرها و استخرها بوده است. فضاهای سبز پیدا شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری کاشان با بیان اینکه تعداد مارها در فصل گرم سال بیشتر دیده می شود گفت: آمار عملیات شکار مار در سال جاری شامل 8 قسمت در فروردین، 69 قسمت در اردیبهشت، 78 قسمت در خرداد و 60 قسمت. حلقه در تیر.

وی افزود: نیروهای آتش نشانی پس از اعزام با تجهیزات و لوازم ویژه، مارها را زنده گرفته و در خارج از محدوده شهر و در دل طبیعت رها می کنند.

این بازرس افزود: شهروندان در صورت مشاهده مار با شماره تلفن 125 تماس گرفته تا نیروهای آتش نشانی به محل اعزام شوند.

وی بیان کرد: از آنجایی که نیروهای آتش نشانی موظف به ارائه خدمات در مناطق شهری هستند، زمان رسیدن نهایی آنها به محل پنج دقیقه طول می کشد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان گفت: همچنین نیروهای آتش نشانی کاشان از ابتدای امسال تاکنون 241 حشره زنده کشف و یا سایر حشرات مزاحم (عقرب و زنبور عسل) را از بین برده اند.

کردستان-گولان سگ های ولگرد در خیابان های سنندج
1 مرداد 1403 هجری شمسی سگ های ولگرد در جولان بی صاحب در خیابان ها و پارک ها به یکی از معضلات زیست محیطی شهر سنندج در سال های اخیر تبدیل شده و نگرانی شهروندان را برانگیخته است. سگ های ولگرد علاوه بر خطرات جانی، سلامت، سلامت جسمی و روحی شهروندان را تهدید می کنند. بر اساس گزارش های منتشر شده، حیوان گزیدگی طی سه سال گذشته در اقلیم کردستان افزایش یافته و 84 درصد آن توسط سگ های ولگرد ایجاد می شود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا