مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بسته استانی یستا سارقان مسلح خرما دستگیر شدند شهر بدون بیکار استان همدان کجاست؟ زنده گیری میمون رها شده در کرج کشف محموله ۲۵ هزار عدد فشنگ جنگی تشرف بانوی ارمنستانی به اسلام در بابل جوان اراکی رکورد شنا با دست و پای بسته را شکست سشوار خانه‌ را به آتش کشید کشف دو کیلو تریاک از معده قاچاقچیان

تبلیغات بنری



گروه جامعه یستا: تمرکز اخبار بر رویدادهای پایتخت ممکن است ناخواسته باعث شود که اخبار مربوط به 31 استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار گیرد. بسته خبری استانی جهان تلاشی است برای برجسته سازی اخبار جذاب استانی در فاصله ای کوتاه در قالب یک بسته خبری.

ما سعی خواهیم کرد این بسته را به صورت هفتگی در دسترس عموم قرار دهیم.



کرمان – سارقان مسلح خرما در شهرستان بم دستگیر شدند
20 شهریور 1403 – فرمانده انتظامی شهرستان بم از دستگیری یک باند سرقت مسلحانه در منطقه کشاورزی البسطین در منطقه بروات این شهرستان خبر داد.

سرهنگ عزت الله عبدولی نسب افزود: در پی اعلام یک فقره سرقت مسلحانه در یکی از باغات خرما در منطقه بروات و دستگیری صاحب باغ به همراه سارقان، اعضای کلانتری 14 بروات به سرعت در محل حاضر و دستگیر کردند. یکی از آنها از سارقان خودروی پراید به سرقت رفت و در این سرقت مورد استفاده قرار گرفت و توقیف شد.

وی بیان کرد: این سارق در بازجویی های پلیسی به همراه دو نفر دیگر و یک سارق اعتراف شده که در چندین عملیات ضربتی نیز دستگیر و بیش از 130 کیلو خرمای تازه از مخفیگاه آنها کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به اعتراف سارقان به 8 فقره سرقت از باغات کشاورزی منطقه بروات گفت: شهروندانی که خرمای آنها به سرقت رفته است برای پیگیری پرونده به کلانتری 14 منطقه بروات مراجعه کنند.

همدان- شهر لجین در استانداری همدان عاری از بیکار است


20 شهریور 1403 – شهردار لالجین گفت: لالجین شهری بدون بیکاری در استان همدان است و روزانه پنج هزار کارگر از سراسر استان برای کار به کارگاه های لالجین مراجعه می کنند.


سیدرضا موسوی در نشست خبری افزود: هم اکنون 1200 کارگاه سفال خانگی و 300 فروشگاه تخصصی فروش محصولات سفال در شهرستان لالجین فعال هستند.

از جمله مشکلات توسعه تولید سفال در شهرستان لالجین می توان به کمبود و کمبود خاک سفال اشاره کرد. دیر شهر یک مشکل بزرگ در تجارت است.

شهردار لالجین مشکل و محدودیت اصلی صادرات سفال و سرامیک لالجین در سه سال گذشته را عواملی مانند تعرفه گمرکی و توافق ارزی عنوان کرد و افزود: این عوامل آسیب جدی به صادرات سفال وارد کرده است و بیشتر سفال از بین رفته است. به عراق صادر شد.

خوزستان – 25 هزار گلوله نظامی در بندر ماهشهر کشف شد


20 شهریور 1403 – دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر گفت: محموله بزرگی به تعداد 25 هزار فشنگ نظامی با هدف کنترل و مبارزه با ورود و استفاده از سلاح و مهمات غیرمجاز در بندرماهشهر توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شناسایی و ضبط شد. عملیات مشترک


مهدی محمدی گفت: بر اساس گزارش های رسیده از منابع امنیتی، تیم های فنی مشترک مرجع، اداره کل اطلاعات استانداری و پلیس آگاهی شهرستان موفق به شناسایی شبکه قاچاقچیان حرفه ای در این شهرستان شدند.

وی افزود: متهمان با هماهنگی قاچاقچیان عراقی و با استفاده از مسیرهای دریایی اروندکنار در شهرستان آبادان، یک محموله مهمات نظامی را از طریق آبراه به شهرستان هندیجان منتقل کردند و قصد داشتند آن را به شهرستان شادگان منتقل کنند. “

دادستان عمومی و انقلاب بندر ماهشهر ادامه داد: پس از صدور دستورات قضایی و هماهنگی های لازم تیم های عملیاتی حرکت کردند و در یک عملیات هماهنگ دو خودروی حامل این محموله در کیلومتر پنجم جاده ماهشهر منتهی به هندجان. دو نفر نیز دستگیر شدند.

آل محمدی تصریح کرد: در بازرسی از این خودروها 25 هزار و 130 فشنگ نظامی شامل 18 هزار و 830 فشنگ کلت و 6 هزار و 300 فشنگ کلاشینکف کشف و ضبط شد.


البرز – احیای قلاده میمون رها شده در کرج

20 شهریور 1403 – مدیرکل حفاظت محیط زیست استانداری البرز گفت: یک قلاده میمون در پارک شهید چمران کرج زنده شد.


مجید درجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران افزود: در پی گزارش های دریافتی مبنی بر رهاسازی قلاده میمون در پارک چمران و ایجاد رعب و وحشت در بین اهالی، کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز به پارک مراجعه کردند.

وی بیان کرد: پس از 48 ساعت تلاش و با همکاری دوستداران حیات وحش، این میمون زنده خارج و برای قرنطینه به محیط زیست منتقل شد.

درجی تصریح کرد: همچنین 10 قطعه سنجاب که توسط شهروندان به مرکز نگهداری موقت حیات وحش تحویل داده شده بودند پس از گذراندن یک دوره قرنطینه و توانبخشی و اطمینان از سلامت کامل به زیستگاه اصلی خود در رشته کوه های زاگرس بازگردانده شدند.



مازندران – دیدار یک زن ارمنی از اسلام در بابل

20 شهریور 1403 – زنی از ارمنستان در شهر بابل با حضور در دفتر امام جمعه این شهر به اسلام و تشیع گروید.


خانم میکائیلیان اهل ایروان ارمنستان با حضور در دفتر حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل به دین مبین اسلام و تشیع مشرف شد.

تیرماه سال جاری زنی اهل روسیه با حضور در دفتر ولی قانونی مازندران مسلمان شد.

این زن که به تازگی از شهر کازان روسیه مسلمان شده است، می گوید در نزدیکی محل سکونتش مسجدی وجود دارد که با شنیدن صدای اذان حس خوبی به او دست می دهد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه ساری نیز به تشریح ماهیت دین مبین اسلام و مبانی دین برای این بانوی تازه مسلمان روسی پرداخت و گفت: با احترام به همه پیامبران الهی از جمله حضرت عیسی علیه السلام ما معتقدیم که حضرت محمد (ص) آخرین و پیامبر و رسول خداست و 12 امام و پیشوا پس از او آمدند.

وی به فراگیری و پیروی از شریعت اسلام توصیه کرد و افزود: هر چه اسلام را بیشتر بشناسید بیشتر آن را دوست خواهید داشت.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در مازندران یک جلد کلام الله مجید و هدیه نقدی را به این بانوی تازه مسلمان اهدا کرد.



سیستان و بلوچستان – برداشت هشت هزار تن آهک

20 شهریور 1403 – معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال بیش از هشت هزار تن لیموترش از 650 هکتار از باغات بارور جنوب این استان برداشت و به فروش رسید. بازار


اردشیر شهرکی در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، گفت: مساحت کل باغ های لیموترش در سیستان و بلوچستان یک هزار و 282 هکتار است که 650 هکتار آن بارور است.

وی ادامه داد: شکوفه لیمو در بهمن ماه بود که برداشت آن از تیرماه آغاز شد و تا شهریورماه ادامه داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: لیموترش تولید شده در این استان علاوه بر فرآوری خانگی از جمله ترشی و خشک کردن به سایر شهرستان های استان نیز برای مصرف تازه خوری ارسال می شود.

وی ادامه داد: شهرستان های سرباز، چابهار، قصرقند، نخشهر، کنارک و ایرانشهر عمده ترین مناطق کشت آهک در سیستان و بلوچستان هستند.

کرمان – سشوار خانه ای در زرند را به آتش کشید

22 شهریور 1403 – رئیس سازمان آتش نشانی زرند گفت: سهل انگاری در استفاده از سشوار و ترک آن به مدت طولانی باعث آتش سوزی منزل مسکونی در مرکز این شهرستان شد.

 

مرتضی بخشی عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار یستا افزود: آتش سوزی این واحد مسکونی امروز در شهرک رزمندگان رخ داد.

وی بیان کرد: پس از اعلام آتش سوزی به آتش نشانی، نیروهای این سازمان از ایستگاه شماره یک به محل حادثه اعزام شدند و آتش نشانان با همکاری صاحب خانه کنترل آن را به دست گرفتند و منشاء آن را شناسایی کردند. آتش آتش.

بخشی تصریح کرد: مالک خانه قبل از رسیدن آتش نشانان تا حدودی موفق به مهار حریق شده بود اما پس از رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، آتش نشانان به سرعت وارد کار شدند و آتش را به طور کامل مهار کردند.

وی تصریح کرد: پس از قطعی برق و با برقراری برق، سشوار به مدت طولانی کار کرد و باعث آتش سوزی شد.

مرکز شهرستان زرند در 70 کیلومتری شمال کرمان قرار دارد.

خراسان شمالی – دو کیلوگرم تریاک از شکم قاچاقچیان در کرما کشف شد.


17 شهریور 1403 – فرمانده انتظامی شهرستان گرمی گفت: 2 کیلوگرم تریاک از معده دو قاچاقچی در خراسان شمالی کشف شد.


سرهنگ محمدرضا قائمی نژاد گفت: انتقال مقادیری مواد مخدر از شهرستان های مرزی به شهرستان کرمه با اقدامات فنی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان در محور میامی متهمان را شناسایی و سپس دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گرمی افزود: در این عملیات دو متهم دستگیر و خودروی آنان به پارکینگ منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه متهمان برای انجام سونوگرافی به بیمارستان منتقل شدند، ادامه داد: پس از ادعای پزشک متخصص مبنی بر وجود مواد در معده متهمان، با نظارت و مراقبت کادر پزشکی 2 کیلوگرم تریاک کشف شد. از افسران پلیس

سرهنگ غم نژاد با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در نهایت به مراجع قضایی معرفی شدند، تاکید کرد: پلیس با افرادی که به زور امنیت و سلامت شهروندان را برهم زنند برخورد خواهد کرد و انتظار می رود در صورت برخورد با آنها برخورد شود. مظنونان باید بلافاصله از طریق پل ارتباطی 110 به پلیس اطلاع دهند.

شهرستان گرمی در 150 کیلومتری جنوب بجنورد و در مسیر جاده اصلی خراسان شمالی به استان های مرکزی و جنوبی کشور قرار دارد.


یزد – نزاع به دنبال این تصادف زنجیره ای منجر به مجروح شدن 13 نفر شد

17 شهریور 1403 – تصادف 6 خودرو در یزد جراحتی در پی نداشت اما نزاع و درگیری سرنشینان خودرو پس از تصادف 13 مجروح برجای گذاشت.


مدیر روابط عمومی سازمان اورژانس یزد با اعلام این خبر گفت: تصادفی که بین 6 دستگاه خودرو شامل 2 سمند، طیبه، پراید، وانت و کاپرا در ورودی پارک کوهستان واقع در جاده تفت رخ داد، 13 دستگاه را به همراه داشت. مصدومان به مراکز درمانی اعزام شوند.

به گفته وی، این تصادف زنجیره ای مجروح نشد، اما درگیری سرنشینان دو خودرو منجر به افزایش مجروحان شد اما صدمات جدی گزارش نشد.

مرکز – جوان اراکی رکورد شنا با دست و پای بسته را شکست


18 شهریور 1403 – حسین محمد طالبی جوان 24 ساله اراکی با شنای 25 متری با دست و پاهای بسته رکورد جدیدی در این ورزش به نام خود ثبت کرد.


رئیس کمیته رکوردهای ملی ایران روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفت: شنا با دست و پا بسته یکی از سخت ترین عناصر است. این رکورد در گذشته در اختیار شناگر خوزستانی بود و اکنون شناگر اراکی آن را ارتقا داده است.

هادی رضایی افزود: نام و مشخصات این ورزشکار اراکی در دومین کتاب رکوردهای ملی ایران که اواخر امسال منتشر می شود درج می شود.

حسین محمد طالبی صاحب این رکورد به خبرنگار یستا گفت: این رکورد در استخر کارخانه ماشین سازی اراک با حضور رئیس کمیته رکوردهای ملی ایران به ثبت رسید.

وی افزود: سعی می کنم این رکورد را با دسته بسته به یک کیلومتر ارتقا دهم تا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شود.

محمد طالبی گفت: 14 سال است که به تمرین شنای پروانه مشغول هستم و تاکنون در لیگ برتر شنا در سال 1394 رتبه سوم کشور را کسب کرده ام.

این ورزشکار رکورد خود را به غواصان نیروی دریایی تقدیم کرد.

فیلم

تهران – جسد تکه تکه شده یک زن در پاکدشت پیدا شد

18 شهریور 1403 – رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شریف آباد از کشف جسد متلاشی شده پیرزنی در شهرک صنعتی خوارزمی شهرستان پاکدشت خبر داد.

سید حمید تقوی در گفت و گو با خبرنگار یستا در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی تماس پلیس با ایستگاه آتش نشانی شهرداری شریف آباد مبنی بر کشف جسدی در پشت شهرک صنعتی خوارزمی در قسمتی که به صورت حوضه آبخیز بوده است. نیروهای عملیاتی بلافاصله عازم محل شدند و پس از پیدا شدن جسد او به پلیس و آمبولانس پزشکی قانونی منتقل شد.

وی افزود: این جسد متعلق به پیرزنی از کشور است و به نظر می رسد طبق اعلام ماموران پلیس این پیرزن طی چند روز گذشته در روستای علی آباد شریف آباد ناپدید شده است.

تقوی در پایان افزود: از ظاهر جسد مشخص است که مدت زیادی از مرگ وی می گذرد و توسط شکارچیان قطعه قطعه شده و قابل شناسایی نیست.

مازندران – “OTI”; جشنواره شکوفه دادن نیلوفرهای آبی در بابل

21 شهریور 1403 – نیلوفرهای زیبای دریاچه Hyderikla در بابل که سالها یکی از بهانه های حضور شهروندان این شهر و برخی مسافران در حاشیه این دریاچه بوده است، قرار است موضوع اصلی این دریاچه باشد. جشنواره فرهنگی و گردشگری «اوتی» در روزهای پایانی شهرآورد در همین دریاچه برگزار می شود. “اوتی” به معنای “گل آب” است.



تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا