مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

برنج خارجی در مهر ماه چقدر گرانتر شد؟

تبلیغات بنری



به گزارش یستا اگر در ماه های اخیر برای خرید برنج به بازار رفته اید، حتما اثرات افزایش قیمت را در مدل های مختلف داخلی و وارداتی این محصول دیده اید.

البته لازم به ذکر است که برنج تنها کالای اساسی است که طی یکی دو سال گذشته کاهش قیمت داشته و تولیدکنندگان و واردکنندگان معتقدند که به تازگی به قیمت های قبلی خود بازگشته است.

افزایش ۱۱ هزار تومانی قیمت برنج در یک ماه

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران در بازه زمانی منتهی به هفتم مهرماه، قیمت هر کیلوگرم برنج در میادین میوه و تره بار در تهران 68 هزار تومان و در شهرستان 71 هزار تومان نسبت به مدت مشابه سال قبل است. ماه قبل 11 هزار تومان افزایش یافت و از 60 هزار تومان به 71 هزار تومان رسید.

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، قیمت برنج ایرانی درجه یک در میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با 115 هزار تومان در هفته جاری به 123 هزار تومان رسید و نسبت به ماه قبل 500 تومان افزایش قیمت داشت. در هر کیلوگرم

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، قیمت برنج ایرانی درجه دو در میادین میوه و آب شهرداری تهران 82 و 93 هزار تومان و در شهرستان 89 هزار تومان با هزار تومان افزایش قیمت خورد. نسبت به ماه قبل

گزارش های میدانی نیز افزایش قیمت برنج به ویژه برنج خارجی را تایید می کند به طوری که قیمت هر کیسه 10 کیلویی برنج هندی در بازار از 600 هزار تومان به 800 هزار تومان رسید.

لازم به ذکر است که در خصوص گرانی برنج در بازارها مسائل زیادی وجود دارد، این در حالی است که سازمان های ذیربط دلیل این امر را کاهش واردات نیز می دانند در گمرک برای تنظیم بازار در عوض برخی از نمایندگان مجلس از واردات بی رویه این محصول به شمال کشور خبر دادند.

تفاوت های زیادی در میزان تولید برنج در کشور وجود دارد، به طوری که برخی آن را 2.8 میلیون تن و برخی کمتر از آن را برآورد می کنند.

منبع: تسنیم

تبلیغات بنری