مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

برخی نامزدها در مناظرات علاقه دارند که ما به دهه ۹۰ برگردیم

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز ، علی رضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز – یکشنبه 12 تیرماه – در مسجد حضرت ولی عصر (عج) و در جمع دانشجویان گفت: :
در مناظره ها، برخی از نامزدها از ما می خواهند که به دهه 90 برگردیم.

وی افزود: پس از دوره اصلاح قانون اساسی هیچ دولتی در مسیر درستی حرکت نکرد و ارتباط صحیحی با نظام اسلامی، انقلاب، رهبری انقلاب و مردم برقرار نکرد. شهید رئیسی این نسبت را اصلاح کرد.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی و چارچوب های آن بود که امروز بیان کرد و بعد از 45 سال آثار آن را در اقصی نقاط جهان می بینیم و منطقه ما گل است. جهان، بهشت ​​رژیم سابق و نگهبانی برای جلوگیری از نفوذ شرق بود.

زاکانی گفت: اما امروز انقلاب اسلامی و ایران عزیز مایه الهام جهانیان و حلال مشکلات منطقه است و با ایجاد شرایط جدید در صحنه جهانی مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: امروز قدم های بزرگی برداشته شده است اما آنچه مهم است این است که می توانیم با الگوبرداری از یک الگوی موفق تمدن نوین اسلامی را در جهان ایجاد کنیم و ایجاد چنین الگویی نیازمند کار و تجسم آرمان های انقلاب اسلامی است.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما امروز قدم هایی برداشته ایم اما در تعبیری که رهبر انقلاب فرمودند حداقل های اسلام را اجرا کرده ایم و هنوز هم داریم راه طولانی در پیش است موفق باشی.

زاکانی بیان کرد: اگر انقلاب اسلامی شعار آزادی، استقلال، عدالت و معنویت داد، امروز در راهی می رویم که بخشی از آن برداشتیم و بخش زیادی از آن باقی مانده است.

وی با اشاره به اینکه ما رئیس جمهور شهید را در چنین شرایط دردناکی از دست دادیم، گفت: شهادت ایشان هنوز تاثیر دارد یعنی نام حاج قاسم و شهادت ایشان تاثیرگذار بوده و شهید رئیسی نیز از برکاتش استفاده خواهد کرد.

زاکانی تصریح کرد: نتیجه کار این شهید بزرگوار این بود که بعد از دوره اصلاح قانون اساسی هیچ دولتی بر روی مبانی صحیح حرکت نکرد، یعنی با اسلام و نظام اسلامی، رهبر معظم انقلاب و مردم، دوستان انقلاب در اقصی نقاط جهان و با دشمنان انقلاب را ایشان برپا نکردند، اما کاری که یک شهید بزرگ انجام داد این بود که این نسبت درست شد و این جریان درست شد.

فرمود: پس هر جزئی از کار او که نگاه کنیم مایه برکت است. نتیجه کاری که تحویل داده و نتیجه کاری که تحویل داده است.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: مدتی است در مرحله ای قرار داشتیم که احتمال وقوع بحران وجود داشت و امروز در مرحله ای هستیم که شرایط باثباتی در کشور داریم هرچند که وجود دارد. مشکلات مداوم با این شرایط پایدار بوده است.

زاکانی افزود: حقیقت این است که قبل و بعد از خدمت 33 ماهه ایشان، کشور بسیار متفاوت بود و کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار داشت، اما ایرادات و معایبی دارد.

دانلود

ما در حوزه فرهنگ، اقتصاد و اجتماع چارچوب سالمی نداریم
وی با اشاره به اینکه خود شهید رئیسی نیز آگاه بود که باید کاری کرد که در کشور تحول ایجاد شود، گفت: امروز شرایطی که در بحث ها و مسابقات وجود دارد این است که برخی دوستان به همین شرایط علاقه دارند. همانطور که در دهه ای بودیم که دوباره به ترکیب این مختصات باز می گشتیم.

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: وظیفه کاندیداهای انقلابی این است که بتوانند برنامه جامع و خوبی ارائه دهند و بتوانند این برنامه را بر پایه هایی بسازند که همان مبانی اسلام است. انقلاب و توانایی پیمودن این مسیر.

زاکانی تصریح کرد: کاری که ما انجام دادیم این بود که انقلاب اسلامی اولاً در عرصه سیاسی به پیشرفت و تحولاتی دست یافت و نظام اسلامی را شکل داد، اما در عرصه فرهنگ، اقتصاد و جامعه تغییر چشمگیری نداشت.

وی افزود: تمام آسیبی که در اینجا در معرض آن هستیم این است که نام و چارچوب درستی در حوزه فرهنگ، اقتصاد و جامعه نداریم.

خبر کامل شد..

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا