مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

برای رفع خستگی این خوراکی ها را مصرف کنید

تبلیغات بنری

وقتی کمبود آهن شما را افسرده می کند

شایع ترین کم خونی در بین افراد که رفتار را تحت تاثیر قرار می دهد، کم خونی ناشی از فقر آهن است که بیشتر در بین خانم ها دیده می شود، اما یکی از راه های ساده و ارزان به جای استفاده از دارو برای درمان کمبود آهن است که باعث خستگی، افسردگی و افزایش می شود. تحریک پذیری در فرد، تامین آهن بدن از طریق خوردن غذاهایی مانند ماهی، گوشت قرمز و مرغ است.

برای جلوگیری از افسردگی این آجیل ها را بخورید

سلنیوم یکی از عناصری است که تاثیر بسزایی در عملکرد غده تیروئید در بدن دارد کمبود این عنصر در بدن عامل ضعف، احساس خستگی و بی حالی است کمتر از 55 میکروگرم، و این عنصر را می توان با خوردن غذاهایی مانند آجیل برزیلی برای رفع احساس خستگی، کسالت و افسردگی در بدن به دست آورد.

نمک بخورید تا احساس خستگی و افسردگی نکنید

یکی از عوارض کمبود ید در بدن احساس خستگی و افسردگی است به همین دلیل متخصصان و متخصصان به افرادی که از کمبود این ماده در بدن خود رنج می برند توصیه می کنند روزانه 150 میکروگرم ید را با مصرف برخی مواد غذایی از جمله مصرف کنند. به عنوان نمک، جلبک دریایی، میگو و مکمل های غذایی.

غذاهای خوشمزه ای که با افسردگی و خستگی مبارزه می کنند

یکی از ترکیباتی که به گفته محققان در شرایطی مانند افسردگی، کسالت و خستگی نقش دارد، اسید آمینه است. این ترکیبات نقش مهمی در ساخت ماهیچه ها و حفظ عملکرد مغز در بدن دارند افسردگی.

داروی ضد افسردگی و ضد سرطان

اسید فولیک ترکیبی است که در برخی از غذاها مانند حبوبات، سبزیجات تیره رنگ، مرکبات و موز یافت می شود.

تبلیغات بنری

khabarfoori به نقل از یستا