مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

با مصرف زیاد این ویتامین ریزش مو می گیرید

تبلیغات بنری



کد خبر:
464157

//

5 جولای 1403
//

01:00:56


مصرف زیاد این ویتامین باعث افزایش ریزش مو می شود.




بسیاری از ما روزانه ریزش مو را تجربه می کنیم، اما برای برخی، بیش از حد طبیعی است. طبق بررسی های علمی، ریزش روزانه 80 تا 100 تار مو طبیعی است و دلیل این افزایش باید بررسی شود. در این رابطه گفت و گو با دکتر منصور رضایی متخصص تغذیه را بخوانید:

بسیاری از ما روزانه ریزش مو را تجربه می کنیم، اما برای برخی، بیش از حد طبیعی است.

طبق بررسی های علمی، ریزش روزانه 80 تا 100 تار مو طبیعی است و دلیل این افزایش باید بررسی شود. دکتر منصور رضایی، متخصص تغذیه در پاسخ به سوال یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مصرف مکمل ها و ویتامین ها به صورت تصادفی این روزها بسیار رایج است، آیا مصرف بیش از حد آن می تواند عامل ریزش مو باشد؟ او گفت: «بله، مصرف بیش از حد برخی ویتامین‌ها، مانند ویتامین A، باعث ریزش مو یا آلوپسی می‌شود و اگر بزرگسالان روزانه بیش از 5000 واحد ویتامین A مصرف کنند، معمولاً این مقدار زیاد است.» دوز درمان دارویی برای درمان آکنه در صورت به این ترتیب برای برخی افراد قرص راکوتان را تجویز می کنیم و به دلیل وجود مقدار زیاد آن به رفع آکنه های شدید پوست کمک می کند از این ویتامین

از طرفی کمبود برخی ویتامین ها مانند B9 و B12 نیز بر ریزش مو تاثیر می گذارد. عدم دریافت کافی این ویتامین می تواند ریزش مو را بدتر کند. زیرا این ویتامین ها در تولید مثل سلولی نقش دارند. بیوتین که بخشی از خانواده ویتامین های B کمپلکس است، یک ماده مغذی و ضروری است که کمبود آن باعث ریزش مو می شود. کمبود آهن و کمبود ید نیز ریزش مو را تشدید می کند.



آیا این خبر مفید بود؟



کد خبر:
464157

//

5 جولای 1403
//

01:00:56


تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا