مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بایدن اعتراف کرد در مناظره «گند زده است»

تبلیغات بنری

به گزارش تارنمای جهان نیوز، جو بایدن نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات و مسن ترین رئیس جمهور تاریخ آمریکا و دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه او عصر پنجشنبه گذشته اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری 2024 را برگزار کردند. انتخابات در طول مناظره 90 دقیقه ای با ترامپ، بایدن چندین بار با بیان جملات غیرقابل درک و نیمه کاره، شکستن رشته فکری خود و سکوت وهم آور، آشفته ظاهر شد. عملکرد ضعیف بایدن، پس از یک سری اشتباهات عمومی مکرر در طول دوره ریاست جمهوری اش که سلامت جسمی و روانی او را زیر سوال برد، زنگ خطر را برای بسیاری از شخصیت های سیاسی و مفسران دموکرات و جمهوری خواه در ایالات متحده به صدا درآورد، که بسیاری از آنها از بایدن خواستند که عقب نشینی کند. از انتخابات


جو بایدن در یکی از اولین اظهارنظرهای عمومی خود پس از مناظره اعتراف کرد که در این مناظره “احمق” بوده است. او در مصاحبه ای از پیش ضبط شده با ارل اینگرام که صبح پنجشنبه به وقت محلی پخش شد، گفت: «شب بدی داشتم. حقیقت این است که من اشتباه کردم. اشتباه کردی این برای حضور 90 دقیقه ای در صحنه بحث بود. اما نگاه کنید که من در سه سال و نیم گذشته چه کرده ام.”



بایدن همچنین تایید کرد که علیرغم درخواست‌های گسترده بسیاری از اعضای حزبش و حامیان دموکرات برای کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی و اجازه حضور نامزد دموکرات دیگری به جای او، او در رقابت باقی خواهد ماند.



بایدن همچنین سعی کرد برخی از اقدامات خود در ریاست جمهوری، از جمله تلاش برای تعامل با جوامع اقلیت و انتصاب قضات سیاه پوست برجسته را برجسته کند.



بایدن گفت: «من یک زن سیاه پوست را به عنوان معاون رئیس جمهور انتخاب کردم. شما اولین قاضی زن سیاه پوست را به دیوان عالی منصوب کردید. شما بیش از هر رئیس جمهور دیگری در تاریخ آمریکا مردان و زنان سیاهپوست را به عنوان قاضی منصوب کرده اید.



در این مصاحبه 20 دقیقه ای که گزیده ای از آن در وب سایت میلواکی ژورنال سنتینل پخش شد، بایدن به اظهارات نژادپرستانه ترامپ در جریان مناظره و ادعای وی مبنی بر اینکه “مهاجران در آمریکا شغل سیاه پوستان و لاتین تبارها را می گیرند” پرداخت. او پاسخ داد و گفت: متاسفم که اینقدر عصبانی هستم، اما رفتار هولناکی با این گروه داشته است و هیچ توجه و دغدغه ای به جوامع سیاه پوست و اقلیت ندارد.



این مصاحبه در همان روزی ضبط شد که بایدن با 24 فرماندار دموکرات در سراسر ایالات متحده دیدار کرد تا نگرانی ها در مورد نامزدی ریاست جمهوری خود را از بین ببرد.



به گزارش یو اس ای تودی، چند تن از این فرمانداران پس از این نشست گفتند که همچنان از نامزدی بایدن حمایت می کنند.



مجله «بالتیکو» نیز نوشت که بایدن در این دیدار به این فرمانداران دموکرات گفته بود که پس از مناظره با ترامپ تحت معاینات پزشکی قرار گرفته و حالش خوب است.



واشنگتن پست همچنین به نقل از منابع خود گزارش داد که بایدن و تیم ارشدش روز چهارشنبه، شرط حزب دموکرات را پذیرفتند که وی شایستگی خود را برای ریاست جمهوری نشان دهد یا با تلاشی برای حذف او از رقابت های انتخاباتی روبرو شود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا