مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بازداشت خریدار ۷۰ تخته فرش با رسیدجعلی

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجویان، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس مناطق عشایری فدرال پایتخت اظهار داشت: شهروندی در تماس با پلیس مناطق عشایری فدرال تهران بزرگ مدعی شد که قصد دارد بار دوم فرش های خانه اش را بفروشد. -سایت های خرید و فروش اجناس دست ساز که به صورت کلاهبرداری راه اندازی شده اند

این افسر پلیس بیان کرد: شاکی همچنین گفت که من فرش ها را تبلیغ کردم و پس از دقایقی شخصی با من تماس گرفت و پس از توافق اولیه و گرفتن آدرس به درب منزل ما آمد و با دیدن فرش ها و توافق نهایی به من داد. شماره کارت بانکی را که گرفت و با اعلام مشخصات سرور و نشان دادن رسید پرداخت مبلغ مورد نیاز در تلفن همراه خود، فرش ها را داخل کامیون پکان بار کرد و رفت و پس از بررسی حساب بانکی متوجه این موضوع شدم. در مورد کلاهبرداری

وی افزود: تعدادی دیگر از شهروندان نیز در خصوص سرقت از این طریق به پلیس آگاهی مراجعه کردند که با تشریح شکایت آنها مشخص شد که متهم در میان همه این افراد شریک بوده و تمامی شکایات این پرونده بی اساس است. آنها از واریز وجه به حساب خود اطمینان پیدا کردند و تنها با رصد مشخصات خود بر روی صفحه تلفن همراه متهم و نرم افزار رسید ساخت جعلی اقدام به تحویل کالا به مجرم کردند که در نهایت به کلاهبرداری ختم شد.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه تعداد متهمان این پرونده به بیش از 40 نفر رسیده و همچنان در حال افزایش است، گفت: کارشناسان پلیس فدرال مناطق عشایری تهران بزرگ، اقدامات تخصصی خود را آغاز کردند و پس از بررسی های گسترده و همه جانبه، ردیابی ردی از ردیاب ها کشف شد. جنایتکار پیدا شد. وی در فضای مجازی پیدا شد و پس از طی مراحل قضایی، این کلاهبردار سایبری در حالی که مشغول کلاهبرداری از یکی دیگر از شهروندان بود دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جنایتکار پس از حضور در پلیس فدرال پایتخت و مواجهه با شبهات پرونده به جرم خود اعتراف کرد، اظهار داشت: پس از جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت در اپلیکیشن تلفن همراه بانک اصلی، اقدام به اخذ مشخصات شاکی را که می‌آورم و با وارد کردن فیش‌های جعلی و وارد کردن اطلاعات وی، فیش واریزی جعلی را به فروشنده‌ها نشان می‌دادم و به بهانه‌هایی مانند قطع شدن سامانه پیامکی بانک‌ها، محل را ترک می‌کردم.

رئیس پلیس مناطق عشایری تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهمان این پرونده در مجموع پنج میلیارد ریال کلاهبرداری کرده اند، توصیه کرد: لازم است مردم ابتدا حساب های بانکی خود را بررسی کنند تا از واریز وجه به آنها اطمینان حاصل شود. حساب‌ها و سپس تحویل کالا می‌شود و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس فتا به نشانی www.fata.gov.ir گزارش دهند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا