به گزارش ایتنا، این صنف که نماینده هزاران مجری است، قراردادی را با Narrativ، یک پلتفرم آنلاین امضا کرده است که در آن اجراکنندگان میتوانند از رونوشتهای صوتی دیجیتال برای استفاده در تبلیغات صوتی مجوز بگیرند. برندهایی که می خواهند از صدای مجری استفاده کنند باید محصولات یا خدماتی را که تبلیغ می کنند انتخاب کنند و اجراکنندگان می توانند پیشنهادات را قبل از پذیرش یا رد آنها بررسی کنند.
مجریان همچنین می توانند نرخ های خود را تعیین کنند و حداقل نرخ های SAG-AFTRA مبنای حداقل نرخ است. اگر دیگر نمیخواهند با Narrativ کار کنند، پلتفرم باید نسخههای دیجیتال صوتی و هر عنصر ضبطشدهای را که تولید کردهاند حذف کند. زمانی که اتحادیه سال گذشته اعتصاب کرد، یکی از بزرگترین مسائلی که می خواست به آن بپردازد، استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد شباهت از بازیگران بدون اجازه آنها (و بدون دستمزد)، حتی پس از مرگ آنها بود. آنها همچنین ابراز نگرانی کردند که فناوری این پتانسیل را دارد که به طور کامل جایگزین هنرمندان شود.
هنگامی که اتحادیه در نوامبر 2023 به اعتصاب خود پایان داد، گفت که به توافقی رسیده است که اعضای خود را از “تهدید هوش مصنوعی” محافظت می کند. بر اساس شرایط توافق مذاکره، اجراکنندگان باید رضایت صریح خود را قبل از قابل اجرا شدن رونویسی ارائه کنند. آنها همچنین باید برای هر پروژه تکراری که از نسخه کپی شده آنها استفاده می کند تأییدیه ارائه کنند.
در ژانویه، SAG-AFTRA با استودیو Replica قراردادی امضا کرد تا به نوازندگان اجازه دهد تا مجوز صدای خود را برای استودیوهای بازی کنند. با این حال، نتوانست با چندین ناشر بزرگ بازی های ویدیویی به توافق برسد و این باعث شد که اتحادیه در ماه ژوئیه اعتصاب دیگری را برای محافظت از حقوق اعضای خود در رابطه با موضوع هوش مصنوعی که شبیه سازی ها و صداها را بدون اجازه آنها بازسازی می کند، فراخواند.
parseek به نقل از یستا
مطالب مرتبط
خروج نیروهای فرانسوی از جمهوری چاد (یکم دی ۱۴۰۳)
آیتالله علمالهدی: خدمت به مجاوران باید تشکیلاتی و مستمر باشد
افزایش نرخ طلا و سکه در مشهد (۳ دی ۱۴۰۳) | نیمسکه یک میلیون تومان گران شد!