مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

بارسلون اجاره آپارتمان به گردشگران را ممنوع می‌کند

تبلیغات بنری

به گزارش خبرگزاری جهان به نقل از خبرگزاری ایسنا، شهر بارسلونا در اسپانیا که یکی از بهترین مقاصد اروپاست، اما محبوبیت آن باعث شده تا مسکن برای ساکنان آن بیش از پیش مقرون به صرفه نباشد و اکنون مسئولان شهر اعلام کرده اند که تا سال 2028 آپارتمان ها باقی می ماند اجاره مسکن به گردشگران ممنوع است.

تا نوامبر 2028، شهردار چپگرای بارسلونا، چام کولبونی، گفت که شهر مجوز بیش از 10000 آپارتمان را که در حال حاضر به عنوان اجاره کوتاه مدت تایید شده اند، لغو خواهد کرد.

شهردار بارسلونا در یک رویداد دولتی در این شهر گفت: “ما با آنچه که معتقدیم بزرگترین مشکل در بارسلونا است روبرو هستیم.” این بدان معناست که از سال 2029، آنچه امروز به عنوان آپارتمان های توریستی در شهر می بینیم دیگر وجود نخواهد داشت. رونق اجاره‌های کوتاه‌مدت در بارسلون، پربازدیدترین شهر اسپانیا توسط گردشگران خارجی، به این معنی است که برخی از ساکنان پس از افزایش 68 درصدی اجاره‌بها در 10 سال گذشته و هزینه‌های خرید خانه، قادر به خرید آپارتمان نیستند. 38 درصد افزایش یافته است.

در دهه گذشته، دولت های محلی محدودیت هایی را برای اجاره های کوتاه مدت در مکان هایی مانند جزایر قناری اسپانیا، لیسبون و برلین اعلام کرده اند.

ایزابل رودریگز، وزیر سوسیالیست مسکن اسپانیا نیز اعلام کرد که از تصمیم مقامات شهر بارسلون حمایت می کند.

از سوی دیگر اتحادیه آپارتمان‌های توریستی بارسلون در بیانیه‌ای اعلام کرد: شهردار مرتکب اشتباهی می‌شود که فقر و بیکاری را بیشتر می‌کند و این ممنوعیت تعداد آپارتمان‌های توریستی غیرقانونی را افزایش می‌دهد.

این اقدام به نفع هتل ها خواهد بود. حزب چپ افراطی حاکم بارسلونا افتتاح هتل‌های جدید در پرطرفدارترین مناطق شهر را بین سال‌های 2015 تا 2023 ممنوع کرد، اما شهردار بارسلونا گفت که می‌تواند محدودیت‌ها را کاهش دهد.

دولت محلی بارسلونا در بیانیه ای اعلام کرد که پس از اجرایی شدن این ممنوعیت، از تیم بازرسی قوی خود برای شناسایی آپارتمان های توریستی غیرقانونی استفاده خواهد کرد.

در سال‌های اخیر هیچ آپارتمان توریستی جدیدی در بارسلون ساخته نشده است و دولت محلی دستور بسته شدن 9700 آپارتمان توریستی غیرقانونی را از سال 2016 صادر کرده است و نزدیک به 3500 آپارتمان بازسازی شده تا به عنوان مسکن اصلی ساکنان محلی مورد استفاده قرار گیرند.

شهر اسپانیایی بارسلونا با تنها 1.6 میلیون نفر جمعیت سالانه پذیرای حدود 20 میلیون گردشگر از سراسر جهان است و این تعداد زیاد گردشگران نارضایتی و خشم جمعیت اصلی شهر را برانگیخته است. اشاره کرد که در چهار سال گذشته 11 درصد از جمعیت این شهر را ترک کرده اند

یکی از مهم ترین دلایل کاهش جمعیت جمعیت اصلی شهر، افزایش تعداد خانه هایی است که برای اقامت به گردشگران اجاره داده می شود و به همین دلیل هزینه مسکن برای ساکنان بارسلون به شدت افزایش یافته است.

به عنوان مثال، سیوتات ویلا، قلب قدیمی شهر و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری آن، در چند سال گذشته به دلیل افزایش اجاره بها و سر و صدای آزاردهنده گردشگران، 13000 نفر از ساکنان آن را از دست داده است. مناطق شهری شامل نمی شود.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا