مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

باراک: نتانیاهو قمارباز دیوانه است

تبلیغات بنری

به گزارش «یستا» به نقل از تسنیم، «ایهود باراک» نخست وزیر سابق رژیم اشغالگر قدس که از ابتدای جنگ غزه به شدت از «بنیامین نتانیاهو» انتقاد می کرد. نخست وزیر این رژیم دیروز در دیداری که با وی داشت. در این سخنرانی بر ضرورت انعقاد قرارداد تبادل اسرا و توقف جنگ غزه به هر قیمتی تاکید شد و اعلام شد که اسرائیل به شکست نزدیکتر از پیروزی نزدیک است.

ایهود باراک گفت: واقعیت این است که اسرائیل بدون استراتژی و برنامه عملی در نوار غزه لنگ می زند و اسرائیل نه در 7 اکتبر و نه در جنگ تاکنون پیروز نشده است.

وی افزود: ما یک قدم با شکست فاصله داریم و به شکست بسیار نزدیک هستیم نه پیروزی مطلق. ما همچنین در یک قدمی شرایط منفجر شده و منجر به جنگ همه جانبه هستیم و بنابراین باید فوراً با هماهنگی آمریکا و سایر کشورها برای جلوگیری از جنگ همه جانبه اقدام کنیم.

نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در ادامه به درگیری با حزب الله در جبهه شمالی اشاره کرد و تاکید کرد: جنگ گسترده با حزب الله در شرایط کنونی می تواند به جنگ منطقه ای منجر شود. انجام چنین جنگی یک اشتباه استراتژیک بزرگ برای اسرائیل است و بهای دردناک و سنگینی خواهد داشت.

ایهود باراک گفت: ما باید هر کاری که لازم است برای جلوگیری از گسترش جنگ در شمال انجام دهیم. زیرا قیمت چنین جنگی بسیار بالاست و بهتر است با توافق به درگیری ها پایان دهیم.

وی در خصوص مذاکرات آتش بس غزه و تبادل اسرا نیز اظهار داشت: توافق تبادل اسرا باید هر چه سریعتر تکمیل شود و به هر قیمتی جنگ در غزه متوقف شود. ما باید تلاش کنیم تا از یک جنگ گسترده جلوگیری کنیم و راه حل این است که با توقف جنگ در غزه، به توافقی برای آرام کردن جبهه شمالی اسرائیل دست پیدا کنیم.

ایهود باراک همچنین درباره موانعی که نتانیاهو در روند آتش بس غزه و تبادل اسرا با آن مواجه است، گفت: تصمیم برای ماندن در محور فیلادلفیا نقطه عطفی بی معنی است که هیچ ارتباطی با واقعیت فعلی ندارد.

نتانیاهو نسبت به ماندن طولانی مدت در نوار غزه هشدار داد و تاکید کرد که ماندن سال‌ها در غزه به نفع اسرائیل نخواهد بود. نتانیاهو یک قمارباز دیوانه است که جان اسرای اسرائیلی را به خطر می اندازد.

ایهود باراک گفته بود که اسرائیل در حملات مستمر خود به نوار غزه از اکتبر گذشته تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است. نتانیاهو باید برکنار شود زیرا او اولین و آخرین مقصر شکست اسرائیل در 7 اکتبر است که دردناک ترین شکست در تاریخ اسرائیل بود. نتانیاهو همچنین مسئول ناتوانی در مدیریت جنگ غزه است.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا