مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

«ای‌کولای» در انگلیس یک قربانی گرفت

تبلیغات بنری

به گزارش تارنمای جهان نیوز، آژانس امنیت سلامت انگلیس اعلام کرد که این فرد علاوه بر عفونت ناشی از باکتری اشریشیا کلی، از بیماری های زمینه ای نیز رنج می برد و در ماه می گذشته درگذشت.

شیوع E. coli در انگلیس از ماه گذشته در اخبار منتشر شده است. بر اساس اعلام آژانس امنیت بهداشت بریتانیا، تا 25 ژوئن 2024 (5 ژوئیه 1403) 275 نفر، در انگلیس 182 مورد، در اسکاتلند 58 مورد و در ولز و بریتانیا 31 مورد ابتلا به این بیماری شناسایی شده است. . چهار مورد در ایرلند شمالی.

دانشمندان بریتانیایی منشا این باکتری را در برخی سبزیجات آلوده ردیابی کردند. برخی فروشگاه ها این اقلام را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه جمع آوری کردند، اما به گفته آژانس امنیت بهداشت بریتانیا، تعداد موارد ابتلا به این بیماری متوقف نشده است.

اشریشیا کلی یک بیماری گوارشی است که می تواند منجر به اسهال خونی در افراد شود. این بیماری باعث ایجاد عفونت در کودکان می شود که بین سه تا ده روز پس از عفونت با اسهال خونی، درد شکم و استفراغ خود را نشان می دهد. E.coli نیز می تواند پس از یک هفته شدید شود و در حدود 10 درصد موارد وضعیت بیمار را بدتر کند.

مقامات بهداشتی بریتانیا به مردم توصیه کردند که میوه ها و سبزیجات را قبل از خوردن آن ها بشویند و ظروف و سطوح آشپزخانه را به ویژه در مواقعی که با مواد غذایی خام تماس دارند ضدعفونی کنند. عدم استفاده از آب آشامیدنی تصفیه نشده یکی دیگر از توصیه های بهداشتی دولت بریتانیا است.

لازم به ذکر است که چندی پیش آژانس امنیت بهداشت بریتانیا از شیوع یک بیماری انگلی در آب آشامیدنی مناطق جنوب غربی این کشور خبر داد و به مردم این مناطق توصیه کرد قبل از نوشیدن آب آن را بجوشانند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا