مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

این دوربین دوچشمی هوشمند می‌تواند هزاران ستاره را شناسایی کند

تبلیغات بنری



Unistellar که به خاطر تلسکوپ های هوشمندش شناخته می شود، اکنون با تلسکوپ Envision وارد منطقه دیگری شده است. این محصول شباهت هایی به دوربین Optik AX Visio سواروسکی دارد که در اوایل سال جاری معرفی شد، اما Envision به جای شناسایی پرندگان و حیوانات، از فناوری واقعیت افزوده (AR) برای شناسایی و نمایش اطلاعات بیش از یک میلیون مکان منحصر به فرد از جمله … این کوه هاست. مسیرهای پیاده روی و غیره و از بیش از 200000 جرم آسمانی در شب استفاده می کند.

شرکت فرانسوی Unistellar یک دهه پیش کار خود را با تلسکوپ های هوشمند آغاز کرد که امکان خودکارسازی فرآیند یافتن و عکاسی از اجرام آسمانی مانند ستارگان و سیارات را فراهم کرد. اکنون آنها توانسته اند فناوری مذکور را در قالب دوربین میکروسکوپی مجهز به لنز 50 میلی متری نیکون و مجهز به سیستم نمایش واقعیت افزوده قرار دهند. این سیستم فوراً اطلاعات متنی مربوط به آنچه را که مشاهده می کنید نمایش می دهد.

شکی نیست که دوربین دوچشمی Envision محصولی نوآورانه است، اما Unistellar برای ساخت اولین نمونه های اولیه خود در سال آینده روی یک کمپین سرمایه گذاری جمعی در Kickstarter حساب می کند و انتظار می رود تا اواخر سال 2025 تحویل دوربین ها به مشارکت کنندگان کمپین طول بکشد.

دوربین های دوچشمی را تصور کنید که از طریق بلوتوث به تلفن هوشمند متصل می شوند و با استفاده از GPS و سایر حسگرهای دستگاه، مکان کاربر را تعیین می کنند. برنامه دوربین اطلاعاتی را از یک پایگاه داده آنلاین ارائه می دهد که شامل میلیون ها نقشه از کوه ها، تپه ها، مسیرها، مکان های دیدنی، منابع آب، ستاره ها، کهکشان ها و سایر اجرام آسمانی است. طبیعتاً، کاربرانی که قصد رفتن به مناطق دورافتاده را دارند، باید نقشه ها و داده های آفلاین را قبل از حرکت دانلود کنند.

باتری دوربین Envision برای پنج ساعت استفاده مداوم دوام می آورد. با این حال، اگر باتری تمام شود، محصول همچنان می تواند به عنوان یک دوربین دوچشمی معمولی استفاده شود.

Unistellar یک ویژگی مفید جالب در Envision ارائه می دهد. با استفاده از این دستگاه کاربر می تواند روی یک سوژه خاص زوم کرده و سپس دوربین را به شخص دیگری تحویل دهد. با این کار، نفر دوم مسیرهایی را می بیند که او را به همان هدف می رساند.

قیمت دوربین دوچشمی Envision برای پیش خرید ۷۰۰ دلار و پس از عرضه ۱۲۰۰ دلار است.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا