مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ایلان ماسک: عملاً هیچکس آمریکا را اداره نمی‌کند

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از ایسنا، عصر پنجشنبه به وقت آمریکا جو بایدن رئیس جمهور کنونی دموکرات آمریکا و رقیبش دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق جمهوری خواه آمریکا در مناظره ای به میزبانی این کشور شرکت کردند. توسط CNN در آتلانتا، و یک بایدن ضعیف باعث ایجاد نگرانی در میان دموکرات ها و ایجاد سوال در مورد آینده نامزدی او شد.

بایدن و کمپین او در آن شب اعتراف کردند که رئیس جمهور ایالات متحده دوران سختی را در مناظره آتلانتا سپری کرد، اما به مردم اطمینان دادند که به نامزدی سیاستمدار مسن آمریکایی پایان نخواهند داد.

در همین راستا ایلان ماسک، تاجر میلیاردر آمریکایی که شایعه حمایت از ترامپ به گوش می رسد، به این جنجال واکنش نشان داد. در صورت پیروزی ترامپ در انتخابات نوامبر، ایلان ماسک احتمالا موضعی اتخاذ خواهد کرد.

ایلان ماسک در سایت شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) زیر وبلاگ «ویوک راماسوامی» که نامزد سابق ریاست جمهوری ایالات متحده بود، در پاسخ به سؤال خود نوشت: «بایدن در واقع نیست. اداره و رهبری این کشور و از این رو این سوال آزاردهنده از سوی مسئولین (در کشور) است.” او نوشت: «شاید هیچ کس.

پیش از این رسانه های آمریکایی گزارش داده بودند که پس از عملکرد بسیار ضعیف جو بایدن در اولین مناظره ریاست جمهوری با دونالد ترامپ، دموکرات ها به شدت احساس خطر کردند و سعی کردند بایدن را از رقابت کنار بگذارند و نامزد دیگری را جایگزین او کنند.

در جریان مناظره 90 دقیقه ای با ترامپ، بایدن 81 ساله، نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات و مسن ترین رئیس جمهور تاریخ ایالات متحده، چندین بار با صدور جملات نامفهوم و نیمه تمام گیج ظاهر شد که او را شکست. مانع رشته افکار، گیج به نظر می رسد.

به گزارش نیویورک تایمز، گروهی از نمایندگان دموکرات در کنگره که مشتاقانه منتظر این عملکرد فاجعه بار هستند، اکنون در حال بحث بر سر معرفی نامزد جدید ریاست جمهوری از این حزب برای رقابت های انتخاباتی 2024، مشاور ارشد سابق ایالات متحده، دیوید اکسلرود هستند پرزیدنت باراک اوباما گفت: «در حزب دموکرات بحث هایی در مورد لزوم کناره گیری بایدن از رقابت ها وجود داشت.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا