مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ایران در گسترش روابط حرف زور را نخواهد پذیرفت

تبلیغات بنری

آفتاب نیوز:

مسعود پزشکیان رئیس جمهور عصر چهارشنبه در دیدار جمعی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی، ضمن تشریح رویکرد و سخنرانی دولت چهاردهم، خواستار آشتی ملی، وحدت و انسجام در سیاست داخلی شد. وی مبنی بر موفقیت در سیاست خارجی گفت: ما معتقدیم نجات کشور در گرو توافق و دستیابی به دیدگاه و زبان مشترک برای حل مشکلات است و این موضوع علاوه بر ارجاعات علمی، پشتوانه محکمی مانند آیات قرآن دارد. یک

رئیس جمهور گفت: اساس دولت این است که تصمیمات خود را بر اساس نظرات کارشناسی مستند و اثبات شده اتخاذ کند وی افزود: زمانی که اجماع بر اساس گفتمان صادقانه و مستدل باشد فارغ از گرایشات فرقه ای، مذهبی و قومیتی وجود نخواهد داشت. اجماع اختلاف نظر داریم و تلاش می کنیم این گفتمان را در کشور نهادینه کنیم.

دکتر در ادامه گسترش تعامل و روابط با همه کشورهای جهان بر اساس احترام متقابل، خواستار حرکت دولت چهاردهم در عرصه سیاست خارجی شد و گفت: همانطور که بارها و از تریبون های مختلف اشاره کردم، این کار را انجام می دهیم. با هیچ کشوری دعوا نداشته باشیم و اساس ما صلح است و دوستی، توسعه روابط بر اساس احترام متقابل است، اما قطعاً زور را نخواهیم پذیرفت.

برخی کشورها با مطالبه حقوق بشر از فجیع ترین جنایات غزه حمایت می کنند

رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه امروز برخی کشورها با ادعای اینکه خواهان دموکراسی و حقوق بشر هستند از وحشیانه ترین جنایاتی که در غزه رخ می دهد حمایت می کنند و جالب است که می خواهند به ما دموکراسی بیاموزند، تصریح کرد: این کشورها باید پاسخگوی آن باشند. به استثنای هر دین، مذهب و باواریا. چگونه و به چه شکلی از کشتار ده ها هزار زن و کودک و بمباران مدارس و بیمارستان ها حمایت می کنند و در عین حال کشورهای دیگر را به عدم رعایت حقوق بشر و یا تحت فشار قرار دادن آنها به دلیل داشتن قدرت متهم می کنند؟ و توانایی دفاعی

وی بر لزوم نوسازی ارتباطات و تعاملات با کشورهای همسایه در راستای نیازهای کشور و نیازهای دنیا تاکید کرد و به اهمیت نقش مجالس کشورها در این زمینه اشاره کرد و گفت: دولت تفاهمات را به طور جدی بررسی خواهد کرد. و قراردادهای منعقده با کشورهای همسایه از جمله در بخش گاز، انرژی، حمل و نقل و ترانزیت و فعال سازی توان بازارچه های مرزی در جهت تبدیل ایران به مرکز مبادلات منطقه ای و در این زمینه نقش مجالس کشور بسیار خواهد بود. در پی ریزی و تسهیل اجرای این موافقتنامه ها موثر است.

در این جلسه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

تبلیغات بنری