مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اگر افراد اشتباه را جذب می‌کنید، بخوانید

تبلیغات بنری

به گزارش سایت جهان نیوز به نقل از همشهری آنلاین، شاید حتی متوجه نباشید اما کارهای خاصی انجام می دهید و ناخواسته افرادی را در زندگی خود پیدا می کنید که با رفتار و شخصیت شما سازگاری ندارند.

در این مقاله، ما هفت رفتار را بررسی خواهیم کرد که اگر به دنبال جذب افراد مناسب هستید، باید آنها را حذف کنید.

بنابراین، به خواندن ادامه دهید و شروع به ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود کنید.

1) شاد کردن مردم

همه ما هر از گاهی مقصریم. میل به انطباق، جلب رضایت همه، و اجتناب از هر نوع تضاد اجتماعی یا طرد شدن. این خصلتی است که از کودکی در وجود ما نهادینه شده است.
اما وقتی نوبت به روابط می رسد، خوشایند مردم می تواند افراد نامناسبی را به زندگی شما جذب کند.

چرا؟ زیرا افرادی که می‌خواهند همه را راضی نگه دارند، اغلب به عنوان اهداف آسانی از سوی کسانی دیده می‌شوند که می‌خواهند از دیگران سوء استفاده کنند. آنها می دانند که شما تمام تلاش خود را برای حفظ صلح و اجتناب از درگیری انجام خواهید داد، حتی اگر این به معنای قربانی کردن نیازها و خواسته های شما باشد.

وقت آن است که با این رفتار خداحافظی کنیم. با بیان نیازهای خود و تعیین حد و مرز شروع کنید. این خودخواهانه نیست، اما شما آنقدر به خودتان احترام می گذارید که بدانید احساسات و خواسته های شما نیز مهم هستند.

2) در دسترس بودن بالا

مرز باریکی بین در دسترس بودن و بیش از حد در دسترس بودن وجود دارد. بودن در کنار کسی وقتی به شما نیاز دارد چیز خوبی است. اما در دسترس بودن تا جایی که نیازها و مرزهای خود را نادیده بگیرید، نه چندان.

حقیقت تلخ این است که وقتی همیشه در دسترس هستید، ممکن است مردم شما را بدیهی بگیرند. آنها ممکن است ناخواسته به شما این پیام را بفرستند که وقت شما ارزشمند نیست یا همیشه حاضرید همه چیز را به خاطر آنها رها کنید.

هر چقدر هم که سخت باشد، زمان آن رسیده است که با ایده همیشه در دسترس نبودن کنار بیایید. مشکل بودن یا دوری کردن نیست، بلکه احترام گذاشتن به زمان و مکان شماست.

این تغییر رفتار می تواند فضایی را برای افرادی باز کند که واقعاً برای شما و زمان شما ارزش قائل هستند.

3) بی توجهی به مراقبت از خود

در جستجوی عشق و پذیرش، اغلب مهم‌ترین فرد زندگی‌مان را فراموش می‌کنیم: خودمان. بی توجهی به مراقبت از خود می تواند ناخواسته افراد نامناسبی را جذب کند.

وقتی به رفاه خود نادیده می گیریم، این پیام را ارسال می کنیم که برای خودمان ارزشی قائل نیستیم. با کمال تعجب، دیگران این سیگنال ها را دریافت می کنند. اگر با خودتان مهربانانه رفتار نکنید، به احتمال زیاد افرادی را جذب خواهید کرد که رفتار خوبی با شما ندارند.

بنابراین، زمان آن رسیده است که مراقبت از خود را در اولویت قرار دهید. برای خود وقت بگذارید و در فعالیت هایی شرکت کنید که باعث شادی شما می شود و به سلامت جسمی و روانی شما کمک می کند. به هر حال، دوست داشتن خود معیاری برای رفتار دیگران با شما است.

به یاد داشته باشید، مراقبت از خود خودخواهانه نیست، یک ضرورت است. با عشق و احترامی که سزاوار آن هستید رفتار کنید و ببینید که چگونه نوع افرادی را که جذب می کنید تغییر می دهد.

4) نادیده گرفتن مرزها

هنگام برقراری ارتباط با دیگران، احساسات درونی خود را نادیده نگیرید یا علائم هشدار دهنده مبنی بر اینکه چیزی اشتباه است.

اجازه ندهید هیجان یک رابطه جدید شما را نسبت به مشکلات احتمالی کور کند. به نحوه تعامل آنها با دیگران، نحوه برخورد آنها با اختلافات و اینکه آیا آنها به مرزهای شما احترام می گذارند توجه کنید.

به یاد داشته باشید، داشتن حد و مرز به معنای منفی نگری نیست، بلکه به این معناست که آنقدر برای خودتان ارزش قائل شوید که متوجه شوید کسی با شما درست رفتار نمی کند. به خودت ایمان داشته باش و کمتر از لیاقتت را قبول نکن.

5) ارزش های خود را نادیده بگیرید

وقتی ارزش‌های خود را فدای رضایت دیگران می‌کنیم، اساساً به ارزش‌های خود خیانت می‌کنیم. این اغلب ما را به سمت جذب افرادی سوق می دهد که واقعاً با آنچه که هستیم یا داریم هماهنگ نیستند.

بنابراین، وقت آن است که از ارزش های خود دفاع کنید. واقعاً چه چیزی در زندگی برای شما مهم است؟ روشن کردن این موارد می تواند به شما کمک کند افرادی را جذب کنید که واقعاً به ارزش های شما احترام می گذارند.

به یاد داشته باشید، برای یافتن عشق نیازی به تغییر شخصیت خود ندارید. افراد مناسب شما را به خاطر وفادار ماندن به خودتان گرامی می دارند و به شما احترام می گذارند.

6) ترس از تنهایی

اسکار وایلد گفت: “دوست داشتن خود آغاز یک داستان عشقی مادام العمر است.”
ترس از تنهایی می تواند ما را به سمت روابطی سوق دهد که با استانداردهای ما مطابقت ندارد. اما بسیار مهم است که بدانید تنها بودن یک چیز منفی نیست. در واقع می تواند فرصتی زیبا برای خودشناسی و پیشرفت باشد.

بنابراین، اجازه ندهید ترس از تنهایی شما را به سمت روابط اشتباه سوق دهد. زمان تنهایی خود را در آغوش بگیرید و آن را فرصتی برای رشد عشق به خود و عزت نفس بدانید. تنها در این صورت است که به طور طبیعی افرادی را جذب خواهید کرد که با خود واقعی شما سازگار هستند.

7) عدم عزت نفس

شنیدن این موضوع سخت است، اما این حقیقتی است که ما نمی توانیم نادیده بگیریم: اگر برای خود ارزش قائل نباشید، افرادی را جذب خواهید کرد که برای شما ارزشی قائل نیستند.

وقتی باور نداریم که شایسته عشق، احترام و مهربانی هستیم، در نهایت به کمتر رضایت می دهیم. ما افرادی را جذب می کنیم که با ما به گونه ای رفتار می کنند که ما ناخودآگاه معتقدیم که شایسته آن هستیم.

وقت آن است که ارزش های خود را اولویت بندی کنید. اعتماد کنید که لایق عشق و احترام هستید. احساسات خود را بپذیرید و در صورت لزوم از خود دفاع کنید.

به یاد داشته باشید، نحوه رفتار شما با خودتان معیاری را برای رفتار دیگران با شما تعیین می کند. بنابراین، با مهربانی و احترام با خود رفتار کنید و طبیعتاً افرادی را جذب خواهید کرد که همین کار را انجام می دهند.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا