مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اژه‌ای: تأمین امنیت سرمایه‌گذاری در همه حوزه‌ها به‌ویژه انرژی را برعهده داریم

تبلیغات بنری

به گزارش یستا حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی آژی در ادامه سلسله نشست ها و نشست های فکری خود با اعضای کمیته ها و فراکسیون های شورای اسلامی با اعضای کمیته «انرژی» شورای اسلامی دیدار کرد. شورا

رئیس قوه قضائیه در این دیدار با اشاره به شهادت مجاهد بزرگ و پرچمدار مقاومت، دبیرکل حزب الله لبنان جناب آقای حسن نصرالله به دست جنایتکار رژیم صهیونیستی گفت: حسن نصرالله به معنای واقعی کلمه روحانی مجاهدی بود که بیش از سی سال زندگی کرد و لحظه به لحظه از عمر خود را در جهاد با دشمنان اسلام و بشریت سپری کرد و در نهایت اجر جهاد خالصانه خود یعنی شهادت را دریافت کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به موضوع عدم تعادل انرژی در کشور گفت: مراجع سه گانه باید با تعامل و همفکری نسبت به مشکل عدم تعادل انرژی در کشور اقدام عاجل کنند. اگر تدبیری اندیشیده نشود در آینده مشکلات ما در این حوزه دو چندان می شود. در این راستا نیاز به سرمایه گذاری در حوزه انرژی وجود دارد. ما در قوه قضائیه بر اساس وظایف و مسئولیت های خود آماده تامین امنیت سرمایه گذاری در تمامی زمینه ها به ویژه حوزه انرژی در کشور هستیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به موضوع فرار که از سوی یکی از نمایندگان مجلس مطرح شد، گفت: باید توجه داشت که طبق قانون فعلی فرار جرم محسوب نمی شود و قوه قضاییه نمی تواند وارد آن شود. طبیعتاً سازمان بازرسی به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های دستگاه قضایی می‌تواند بر اساس موازین وارد موضوع ترک اعمال شود و وضعیت را گزارش دهد یا اقدامات مقتضی دیگر را انجام دهد. اما به طور کلی، زمانی که مرجع قضایی می تواند به عنوان ترک فعل وارد پرونده شود، در مواردی که قانون ایجاب می کند که عمل انجام شود یا عدم اجرای فعلی از نظر حقوقی موجب تضییع حق شده است.

تلاش های قضایی برای حل مشکلات مزمن اسناد مالکیت زمین و مردم

رئیس قوه قضائیه به تلاش قوه قضائیه برای رفع مشکلات مزمن اسناد مالکیت زمین و مردم مناطق مختلف کشور اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های کاری ما حل مسائل مزمن مربوط به مالکیت زمین است. اسناد و مدارک و مردم در سراسر کشور و اخیراً تصمیم گرفتیم که مشکلات مردم نقاط مختلف کشور را در زمینه اسناد زمین و مالکیت حل کرده ایم و تلاش می کنیم این روند را با قوت ادامه دهیم.

رسیدگی به مسائل وثیقه ممکن است سالها طول بکشد

قاضی با اشاره به موضوع موقوفات گفت: اگر قرار بود بر اساس رویه به مسائل اراضی موقوفه بپردازیم ممکن است سال ها طول بکشد تا پرونده به نتیجه نهایی برسد. به همین دلیل در حال گفت و گو و بررسی با مسئولان مربوطه برای تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به مقوله زمین های رهنی هستیم.

محسنی آجی افزود: ما کارگزاران دولت هستیم و شایسته نیست مشکلی در دولت ما گاهی تا چند دهه حل نشده بماند. در راستای منافع مردم و ملت، باید هرچه سریعتر به همه این مشکلات مزمن رسیدگی و حل کنیم.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به موضوع قاچاق گفت: سال گذشته در سفر به مازندران شخصاً پیگیر پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق فروش آرد یارانه ای در بازار آزاد بودم. مسئول مورد بحث از مسئولیت خود سلب مسئولیت کرد، اما من تأیید کردم که اگر شما مسئول نگهداری و توزیع آرد نبودید، چگونه مقدار زیادی آرد یارانه ای از بازار آزاد به دست آمده است؟ به هر حال، منظور من از این مثال این است که ما به عنوان کارگزاران دولت در قبال بسیاری از مسائلی که اکنون به مشکلات مزمن تبدیل شده اند، مسئولیت و وظیفه داریم و باید برای رفع آنها اقدام عاجل انجام دهیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: حل این مشکلات و مشکلات مزمنی که سال هاست کشور از آن رنج می برد و در برخی موارد چندوجهی است، با درد و دل من و شما حل نمی شود هر آنچه در اختیار ماست، مرجع و نهادی که به وظایف و مسئولیت های خود عمل نکرده است، موظف به اجرای قانون و مسئولیت های خود است. بر این اساس باید تاکید کنم که مشکلات قاچاق سوخت و غلات و مشکلات بسته بندی و بسته بندی از جمله مشکلات عدیده ای است که همه قوا باید با تدابیر عاجل و خردمندانه برای رفع آن همکاری کنند.

وی گفت: برای این جلسه آمادگی کامل داشتم تا به برخی از مشکلات اولویت دار کشور پرداخته شود و برای انجام آن چاره اندیشی شود.

نحوه برخورد با مسائل چند جانبه را توضیح دهید

رئیس قوه قضائیه با اشاره به رسیدگی به پرونده های متعدد شاکیان در قوه قضائیه گفت: به دلیل اینکه این بستر در کشور ایجاد نشده که مردم دارایی های خود را در مکانی امن سرمایه گذاری کنند، شاهد هستیم که از سر ناچاری یا سهل انگاری. سرمایه و دارایی خود را به کسی می سپارند که به آنها سود غیر موجه می دهد و هیچ تحقیقی در مورد روند کاری آن شخص انجام نداده اند. همین امروز مشغول رسیدگی به پرونده چند شاکی بودم که متهم بیش از 2 هزار میلیارد از مردم داشت و وقتی با شکات صحبت می کردم به سؤالاتم پاسخ دادند: «این سود فوق العاده ای که وعده داده بودند باعث ایجاد شبهه می شود؟» تحویل نمی دهید؟» یا «آیا جریان کار متهم را بررسی کرده اید؟»

قاضی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برای دستگیری متهمان پرونده های متعدد شاکی و شناسایی اموال آنها در راستای احقاق حقوق خانواده ها و مالباختگان تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت و در این راستا تمامی مراحل و روش های قانونی موجود را دنبال خواهد کرد. .

محسنی آجی گفت: برای انجام این کار از دستگاه های مختلف کمک می گیریم و حساب های متهمان را به دقت پیگیری می کنیم. در ماه‌های اخیر دستور داده‌ام به سراغ سایر بستگان متهم یا متهمان در این گونه موارد بروم تا از افزایش سرمایه غیرعادی آنها مطمئن شوم یا خیر. اگر داشته باشند، منشا این افزایش سرمایه را بررسی و بررسی می کنیم. همچنین نظرات و سوالات مظنونان پرونده های چند شاکی را جویا می شویم تا بدانیم آیا آنها اطلاعات و دیدگاهی در خصوص شناسایی اموال متهم یا متهم دارند یا خیر.

رئیس قوه قضائیه درباره موضوع تخریب ساختمان ها و ساختمان های غیرمجاز که از سوی یکی از نمایندگان مجلس با ذکر مصادیق مطرح شد، گفت: به ویژه اینکه عده ای در نقاط مختلف معتقدند که اگر فردی ثروتمند و متمول ساختمانی با ساخت و ساز بدون پروانه باید با او کاری کنند که ندارند، اما مثلاً سوله یک کشاورز زحمتکش را خراب می کنند و باید بگویم که ما به شدت تاکید کردیم که در زمینه اختلاف و تبعیض وجود نداشته باشد. تخریب ساختمان ها و تأسیسات بدون مجوز.

منبع: یستا

تبلیغات بنری