مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اپل همچنان اجازه انتشار امولاتورهای PC روی اپ استور را نمی‌دهد

تبلیغات بنری



در یک تغییر بی سابقه، اپل اخیراً به توسعه دهندگان شبیه سازهای بازی های قدیمی اجازه داد تا برنامه های خود را در اپ استور منتشر کنند. طبیعتاً به نظر می رسد این قانون فقط شبیه سازهای کنسول های بازی را شامل می شود و اپل همچنان علاقه ای به راه اندازی شبیه ساز رایانه های شخصی روی پلتفرم خود ندارد.

مشکل اپل با شبیه سازهای کامپیوتر چیست؟

iDOS 3 و UTM SE دو شبیه ساز رایانه شخصی هستند که اپل اخیراً اجازه انتشار آنها را برای آیفون رد کرده است. اپلیکیشن iDOS 3 برای اجرای سیستم عامل محبوب DOS بر روی گوشی استفاده می شود و UTM SE نیز می تواند سیستم عامل های محبوب دسکتاپ مانند ویندوز را روی گوشی اجرا کند. به منظور رد مجوز انتشار این برنامه ها، اپل اعلام کرد که هر دو نسخه جدید بخش 4.7 قوانین بازبینی برنامه فروشگاه App را نقض می کنند. این قسمت به شبیه سازهای قدیمی بازی اختصاص دارد و در صورت عدم سازگاری شبیه ساز با آنها، انتشار آن ممنوع است.

در مصاحبه ای با The Verge، توسعه دهنده اپلیکیشن iDOS 3 گفت که از نظر اپل، شبیه ساز DOS برای اجرای بازی های قدیمی مفید نیست. به همین دلیل انتشار آن دشوار است. ظاهراً طبق بند 4.7 قوانین اپ استور، تنها شبیه سازهای کنسول بازی مجاز به انتشار در این پلتفرم هستند. او خاطرنشان می کند که تیم پشتیبانی اپل نتوانسته است به او بگوید که چه تغییراتی باید در برنامه انجام شود تا با قوانین شرکت مطابقت داشته باشد. کارمندان اپل نیز از ارائه تعریف دقیقی از کنسول بازی قدیمی خودداری کردند.

خالق UTM SE همچنین در پست خود در X اعلام کرد که طبق پنل بررسی اپلیکیشن اپل، رایانه های رومیزی به عنوان کنسول های بازی شناخته نمی شوند. وی خاطرنشان کرد: بازی های قدیمی زیادی برای ویندوز و داس وجود دارد که شبیه سازهای کامپیوتری می توانند به کاربران اجازه دهند تا در گوشی ها و تبلت ها بازی کنند. همانطور که در بند 2.5.2 قوانین اپل بیان شده است، برنامه های کاربردی مجاز به اجرای کدهای خارج از نرم افزاری که پتانسیل تغییر قابلیت ها و عملکرد را دارند، ندارند. این موضوع باعث شد اپل شبیه ساز فوق را رد کند.

اپل به تنهایی قوانین اپ استور را جمع آوری و اجرا می کند و کنترل کامل دارد. این مشکلی است که انتقادات زیادی را به همراه داشت و بسیاری از توسعه دهندگان با مشکلاتی مواجه شدند. طبیعتاً این شرکت با فشار نهادهای دولتی مواجه بود. به طوری که اتحادیه اروپا اپل را مجبور به باز کردن امکان sideloading اپلیکیشن ها در آیفون کرد. همچنین از ماه آوریل امکان انتشار شبیه ساز بازی های قدیمی در اپ استور فراهم شده است اما ظاهرا شبیه ساز PC همچنان ممنوع است.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا