مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اپل در سال 2026 تولید انبوه ایرپاد دارای دوربین را آغاز می‌کند

تبلیغات بنری



مینگ چی کو، تحلیلگر اپل اخیرا گفت که این شرکت در حال برنامه ریزی برای تولید ایرپادهای جدید با دوربین مادون قرمز (IR) است. AirPods تشخیص می دهد که کاربر چه زمانی سر خود را با استفاده از این دوربین می چرخاند. بنابراین به طور خودکار خروجی صوتی هدست ویژن پرو را برای صدای مکانی تنظیم می کند.

طبق پست جدید مینگ چی کو، انتظار می‌رود اپل ایرپادهای جدید مجهز به دوربین IR را برای بهبود تعامل کاربر با هدست ویژن پرو عرضه کند. به احتمال زیاد 2026 یکی از مدل های ایرپاد اپل مجهز به دوربین مادون قرمز خواهد بود.

البته در حال حاضر Vision Pro دارای جعبه داخلی یا خروجی صوتی است که صدای بسیار خوبی دارد، اما کاربران معمولاً برای تجربه بهتر از AirPods استفاده می کنند. اکنون این محصول جدید تجربه صوتی فضایی کاربران را متحول خواهد کرد.

ایرپادهای جدید اپل دارای دوربین مادون قرمز هستند

دوربین جدید مادون قرمز در AirPods احتمالا شبیه به سنسورهای Face ID آیفون است که تغییرات محیط را تشخیص می دهد. به عبارت دیگر، دوربین جدید زمانی استفاده می شود که محیط کاربر تغییر کند یا جهت سر او تغییر کند. به عنوان مثال، اگر هنگام استفاده از هدفون ویژن پرو سر خود را بچرخانید، ویژن پرو با این ایرپادها می تواند صدای چیزی را که به آن نگاه می کنید برجسته کند.

این امکان وجود دارد که با استفاده از این دوربین ها بتوانید ایرپادهای خود را با ژست های خاص کنترل کنید. همچنین، مینگ چی کو می گوید که اپل احتمالا این ایرپادهای جدید را با همکاری فاکسکان توسعه خواهد داد و ظاهراً حدود 10 میلیون از این ایرپادها را تولید خواهند کرد.

و نباید انتظار داشته باشیم ایرپادهای مجهز به دوربین مادون قرمز به زودی رونمایی شوند. در عوض، تا پایان سال 2024 ممکن است شاهد رونمایی از نسخه ارزان‌تر ایرپاد به نام «ایرپاد لایت» و نسل جدید ایرپاد مکس باشیم. این محصولات احتمالا در ماه سپتامبر و با رونمایی از سری آیفون 16 معرفی خواهند شد.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا