مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اپلیکیشن ترجمه اپل با یک API در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت

اپلیکیشن ترجمه اپل با یک API در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفت

تبلیغات بنری



نزدیک به دو هفته پیش در جریان رویداد WWDC، اپل در مورد API که قبلا اعلام شده بود توضیح بیشتری داد. این API به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا عملکرد ترجمه را در برنامه های iOS 17.4، iPadOS 17.4، macOS Sonoma و نسخه های جدیدتر ارائه کنند. اما این API چه ویژگی هایی دارد؟

اگرچه مک‌ها، آی‌پدها و آیفون‌ها قبلاً توانایی ترجمه متن‌های برجسته، وب‌سایت‌ها در سافاری و موارد دیگر را دارند، این API راه‌حلی مناسب برای محتوای تولید شده توسط کاربر (مانند نظرات) ارائه می‌کند. به عنوان مثال، اگر یک کاربر نظری را به زبان ژاپنی بنویسد، متن را می توان به سرعت به زبان دیگری ترجمه کرد.

قابلیت جدید API اپل در زمینه ترجمه متون

به گزارش وب سایت MacRommers، این رابط برنامه نویسی در نسخه های جدید iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia دارای قابلیت های بیشتری است و به جای نمایش متن به صورت پنجره، امکان نمایش متن ترجمه شده در خطوط و نوشته های برنامه را فراهم می کند.

یکی دیگر از تغییرات زبان در iOS 18 پشتیبانی از صفحه کلید دو زبانه است. به عنوان مثال، می‌توانید بدون نیاز به تغییر دستی زبان، روی صفحه‌کلید به زبان‌های انگلیسی و کره‌ای تایپ کنید و متن را با کلمات پیشنهادی از هر زبان کامل کنید.

برنامه ترجمه اپل

از طریق این API، توسعه دهندگان دیگر نیازی به اتکا به پلتفرم های خارجی برای ارائه ویژگی های ترجمه در برنامه های خود ندارند.

علاوه بر این، با استفاده از این API، این برنامه‌ها می‌توانند از همان مدل‌های یادگیری ماشینی machon-device استفاده شده در Apple Translate استفاده کنند. یعنی ترجمه ها به صورت آفلاین کار می کنند و مدل های دانلود شده با استفاده از API بین برنامه اصلی و برنامه های شخص ثالث به اشتراک گذاشته می شوند. این خبر خوبی است؛ زیرا فرم های استفاده شده توسط اپلیکیشن ها از فضای ذخیره سازی غیر ضروری استفاده نمی کنند.

برنامه ترجمه اپل

iOS 18، iPadOS 18 و macOS Sequoia در حال حاضر در نسخه بتای توسعه دهندگان هستند. آپدیت نرم افزاری iOS 18 اواخر امسال به صورت رسمی و عمومی عرضه خواهد شد.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا