مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اپتیموس: نگاهی به حضور تازه ربات انسان‌نمای تسلا در حوزه فناوری + فیلم

تبلیغات بنری




یستا; ما ممکن است در آستانه عصر جدیدی باشیم که در آن ربات ها نه تنها وظایف خود را انجام می دهند بلکه با انسان ها نیز تعامل دارند.

در مراسم رونمایی از RoboTaxi و RoboVon تسلا، ربات های Optimus این شرکت به میان حضار آمدند و با آنها صحبت کردند. در طول این رویداد، Optimus از یک انبار بیرون آمد و در میان جمعیت قدم زد و توانایی های خود را به نمایش گذاشت.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در این مراسم گفت: “Optimus در میان شما قدم خواهد زد.” شما می توانید به آنها نزدیک شوید و آنها می توانند به شما نوشیدنی بدهند.

ماسک قول داد که این روبات ها می توانند همه این کارها را انجام دهند. از جمله پیاده روی، نگهداری از کودک و چمن زنی. قیمت این ربات ها احتمالا بین 20 تا 30 هزار دلار است.

پس از مراسم رونمایی، ویدئوهایی منتشر شد که نشان می داد ربات ها با مهمانان تعامل دارند، دور میز صحبت می کنند و با مهمانان بازی می کنند. یک ربات حتی با بازدیدکنندگان قیچی کاغذ بازی کرد و کیسه های کوچک هدیه را به آنها داد.

ماسک Optimus را نه تنها به عنوان رباتی که کارهای روزمره را ساده می کند، بلکه به عنوان فناوری که جهان را تغییر می دهد معرفی کرد. به گفته وی، “این بزرگترین انقلاب از هر نوع خواهد بود” و پیش بینی می کند که در آینده، زمانی که میلیون ها دستگاه Optimus تولید شود، اقتصاد جهانی به شدت رونق خواهد گرفت. ماسک تا آنجا پیش رفته است که ادعا می‌کند ربات‌ها می‌توانند به دلیل مزایای عظیمی که برای بهبود بهره‌وری نیروی کار به همراه خواهند داشت، به فقر پایان دهند.

بر اساس بیانیه ماسک در آوریل 2024، انتظار می رود این ربات تا پایان سال جاری انجام کارهای مفید را آغاز کند و تا پایان سال 2025 به بازار عرضه شود.

همانطور که اشاره کردیم قیمت ماسک بین 20000 تا 30000 دلار است. با این قیمت، این ربات می تواند برای طیف گسترده ای از مشتریان خصوصی و تجاری قابل دسترسی باشد. در ابتدا، کاربردهای اولیه آن ممکن است بر روی کارهای اساسی مانند تمیز کردن، امنیت یا کمک به اطراف خانه متمرکز شود. با این حال، با گذشت زمان، ربات می تواند در زمینه های پیچیده تر مانند کمک های پزشکی یا آموزش استفاده شود.

تبلیغات بنری