مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

ایتنا – اموجی‌های فراموش شده اروپاییان!

تبلیغات بنری



نمادهای «دودو»، «بز کوهی» و «امید» از جمله ایموجی هایی هستند که تقریباً در دنیا استفاده از آن ها متوقف شده است، یعنی منقرض شده اند. اکنون بررسی های شرکت آمریکایی Superside نشان داده است که به زودی برخی از ایموجی های دیگر نیز به این گروه خواهند پیوست.

به گزارش ایتنا به نقل از یورونیوز، در واقع در جریان تحقیقات این شرکت، استفاده از 100 ایموجی برتر دنیا به کمک برنامه Keyword Tool مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

این تحقیق نشان داد که استفاده از 14 ایموجی در سراسر جهان در حال کاهش است که در راس آن ایموجی “OK” قرار دارد.👌آنجا. از سال 2013، استفاده از این ایموجی 66 رتبه کاهش یافته است.

ایموجی “😳” که نماد خجالت و خجالت است در رتبه دوم قرار می گیرد و ایموجی “🙌” که در واقع فردی است که هر دو دست خود را به نشانه خوشحالی بالا می برد، با کمترین میزان استفاده در رتبه سوم قرار می گیرد. .

شکلک لبخند «

در سرتاسر اروپا، به ویژه در فرانسه و آلمان، شکلک های فریاد زده گسترش یافته است (😱) و به آرامی ناپدید می شود. میزان استفاده از این ایموجی 47 درصد کاهش یافت.

در ایرلند، یونان، ایسلند و جمهوری چک از ایموجی “OK” استفاده می شود (👌) رو به کاهش است.

 

چرا استفاده از این ایموجی ها کم است؟



دلیل اول طراحی ایموجی های جدیدتر است و دلیل دیگر این است که برخی از گروه های نفرت پراکنده در شبکه های مجازی تعدادی ایموجی را به محتوای خود اضافه کرده اند و به همین دلیل استفاده از آن ایموجی ها به تدریج کاهش یافته است.


استفاده از نماد “OK” توسط گروه فاشیست “فرزندان مغرور” در آمریکا

برای مثال، ایموجی‌های کیسه پول حاوی محتوای ضدیهودی و شکلک‌های «OK» حاوی محتوایی درباره برتری سفیدپوست پست کردند.

قبل از این نظرسنجی آنلاین که توسط موسسه آلمانی Statista در سال 2023 انجام شد، از هر ده مرد یک نفر و از هر بیست زن یک نفر گفتند که هرگز از ایموجی استفاده نکرده اند.

نظرسنجی YouGov همچنین نشان داد که استفاده از ایموجی با افزایش سن کاهش می یابد. 15 درصد از افراد بالای 65 سال اعلام کردند که هرگز از ایموجی استفاده نکرده اند. در میان شرکت کنندگان 18 تا 44 ساله، این تعداد فقط 3 درصد بود.

نسل Z همچنین برخی از ایموجی ها را بیش از حد قدیمی می داند و عمدتاً جذب ایموجی های جدیدتر می شود یا به طور کلی از آنها اجتناب می کند.

تبلیغات بنری

parseek به نقل از یستا