مجله اینترنتی یستا

رسانه تخصصی اینترنتی یستا

اوباما تنها گزینه جایگزین بایدن برای شکست ترامپ

تبلیغات بنری

به گزارش جهان نیوز ، و بر اساس این نظرسنجی رویترز/ایپسوس، میشل اوباما نه تنها تنها گزینه فرضی برای شکست ترامپ در نظرسنجی ها است، بلکه در صدر جدول محبوبیت قرار دارد و ترامپ و بایدن هر دو برنده بیش از 10 درصد پشت سرش.

گفته می شود که میشل اوباما علاقه ای به نامزدی در انتخابات ندارد، در حالی که درخواست ها برای کناره گیری بایدن از رقابت ها از زمان مناظره هفته گذشته به اوج خود رسیده است.

بر اساس این نظرسنجی، نزدیک به 60 درصد موافق هستند که بایدن از رقابت های ریاست جمهوری که حدود 33 درصد از دموکرات ها را شامل می شود، کناره گیری کند.

میشل اوباما از حمایت 50 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده برخوردار است، در حالی که تنها 39 درصد می گویند که به ترامپ رای خواهند داد.

سایر نامزدهای احتمالی دموکرات عملکردی مشابه یا بدتر از عملکرد بایدن در برابر ترامپ داشتند:
کامالا هریس، رقیب بایدن، یک درصد از ترامپ شکست خورد. ترامپ ۴۳ درصد و هریس ۴۲ درصد آرا را به دست آوردند.

گوئن نیوسام، فرماندار دموکرات کالیفرنیا، کمتر از 3 درصد آرا را به دست آورد و سایر نامزدهای احتمالی دموکرات بین 34 تا 39 درصد آرا را به دست آوردند.

هیئت تحریریه نیویورک تایمز در سرمقاله این مجله آمریکایی پس از اولین مناظره بایدن و دونالد ترامپ در توصیه ای به رئیس جمهور آمریکا نوشت: بهترین خدمتی که جو بایدن می تواند اکنون به مردم این کشور ارائه کند این است. از رقابت برای پیروزی در انتخابات 2024 که همان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است کناره گیری کند.

بایدن 81 ساله روز جمعه از خود دفاع کرد و گفت: “اگر با تمام وجودم باور نداشته باشم که می توانم این کار را انجام دهم، دیگر هرگز نامزد ریاست جمهوری نخواهم شد.”

ترامپ از سال 2016 که برای اولین بار رئیس جمهور آمریکا شد و در انتخابات 2020 به رقیب دموکرات خود جو بایدن شکست خورد، یکی از چهره های برجسته حزب جمهوری خواه بوده است.

آمریکایی ها روز سه شنبه 5 نوامبر 2024 (15 نوامبر 1403) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی ایالات متحده به پای صندوق های رای می روند. برنده این انتخابات دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه 2025 آغاز خواهد کرد.

تبلیغات بنری

jahannews به نقل از یستا